افسون سکوت

به وبلاگ من خوش اومدین عضویت ونظربرای بهترشدن وبلاگم یادتون نره

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->


Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 304
بازدید کل : 10781
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




<-PollName->

<-PollItems->

چت روم
دریافت کد ترجمه گر وبلاگ

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل

فال عشق

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

كد تقويم

كد عكس تصادفی

كد عكس تصادفی

كد تصوير تصادفی

bahar22

title="Yahoo Status by pichak.net" href="ymsgr:sendim?آی دی ياهو شما">

آمیزش دردناک

 

دیسپارونی حالتی است که فرد در هنگام آمیزش دچار درد میشود. این درد ممکن است در بدو ورود آلت مردانه به واژن یا در مراحل مختلف در طول دخول ایجاد شود. این حالت درجات متفاوتی دارد و نسبت به اینکه در چه زمانی پس از شروع نزدیکی و در کجا فرد احساس درد می کند، دلایل و درمانهای متفاوتی دارد.

یکی از دلایل شایع درد هنگام آمیزش برای زنان خشکی واژن است. اگر خانم به هر دلیل آمادگی دخول را نداشته باشد، این عمل می تواند بسیار دردناک باشد.

در اکثر موارد خشکی واژن به دلیل نداشتن پیش نوازی کافی است، یعنی خانم این فرصت را پیدا نکرده که از نظر جسمی به محرک های جنسی پاسخ دهد و محیط واژن به اندازه کافی لغزنده نیست. از جمله دلایل و شرایط دیگری که میتواند باعث خشکی واژن شود داروهایی است که فرد مصرف می کند. در این مورد مشورت با پزشک و یا مطالعه در مورد دارویی که مصرف می کنید، می تواند مفید باشد.


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

10 راز جاذبه که خانم ها مي دانند ولي آقايون نه!

 

خانم ها خيلي بهتر از آقايون مي دانند که چطور ديگران را به خود جذب کنند.آنها تمرين داشته اند.خانم ها رمز و راز جاذبه را مي دانند. آقايون هم مي توانند رمز و راز آنرا ياد بگيرند و به نتيجه اي که مي خواهند دست پيدا کنند.

 
واقعبين باشيد – خانم ها خيلي بهتر از آقايون مي دانند که چطور ديگران را به خود جذب کنند. اشکال از ما نيست. خانم ها سالهاي زيادي را صرف اين کرده اند که به چشم ديگران بيايند. آنها تجربه هاي زيادي از تلاش براي علاقه مند کردن آقايون به خودشان داشته اند. به عبارت ديگر: آنها تمرين داشته اند.خانم ها رمز و راز جاذبه را مي دانند...

اما نکته خنده دار درمورد جاذبه اين است که آقايون هم مي توانند رمز و راز آنرا ياد بگيرند و به نتيجه اي که مي خواهند دست پيدا کنند.

 

حالا 10 راز مهم جاذبه را برايتان عنوان مي کنيم.

راز 1: بدانيد که چه مي خواهيد

خيلي از مردها اين مشکل را دارند که فقط به همان چيزي که عايدشان مي شود راضي مي شوند. اما خانم ها معمولاً خواستگاران بيشتري دارند به همين خاطر مي توانند در انتخاب خود سخت گير تر باشند.

 

وقتي بدانيد که از طرف مقابل خود چه مي خواهيد، نه تنها کانديدهاي احتمالي را بررسي مي کنيد بلکه قطعيت بيشتري هم در کارتان داريد.

با اين کار نشان مي دهيد که نااميد و بيچاره نيستيد. و اين شما هستيد که قدرت داريد و انتخاب به عهده شماست. و وقتي قدرت دست شما باشد، اين طرف مقابلتان است که دنبالتان مي افتد.

 

راز 2: باارزش باشيد

اينکه کسي دنبالتان بيفتد يعني در نظر ديگران ارزش خاصي داريد. آنها شما را مي خواهند، به هر دليلي و اين ديگر کار آنهاست که تلاش کنند و شما را به دست بياورند.

براي اينکه اين اتفاق بيفتد، بايد ارزش خاصي براي خودتان قائل شويد. بايد خودتان احساس کنيد که ارزش اين را داريد که ديگران دنبالتان بيفتند و با رفتارهايتان بايد اين مسئله را به ديگران بفهمانيد.
دخترها معمولاً خيلي مردها را دور و بر خود دارند که سعي مي کنند او را تحت تاثير قرار دهند. اما خودشان فقط مي خواهند کسي را تحت تاثير قرار دهند که مثل خودشان باشد.

 


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

از بين بردن موهاي زائد صورت

 

 

 


در برخي خانمها موهاي صورت بيش از حد طبيعي هستند و از نظر زيبايي مشکل آفرين ميباشند. افزايش غيرطبيعي موي صورت ميتواند به علل گوناگوني باشد، ولي شايعترين علت آن مسئل ناشناخته و احتمالا وراثي است. از جمله علل ديگر ميتوان به بيماريهاي غدد داخلي، کيست تخمدان و مصرف بعضي داروها اشاره نمود.
در زمان حاملگي موهاي ظريفي در لب بالا، چانه و گونه ها رشد ميکند که چند ماه پس از زايمان خود به خود از بين ميروند. بنابراين وجود آنها در زمان حاملگي نبايد موجب نگراني شود. در هنگام يائسگي نيز در برخي خانمها موهاي صورت زياد ميشوند که براي درمان آنها بايد با پزشک متخصص زنان مشورت کرد تا در صورت لزوم قرصهاي استروژني تجويز نمايد.
براي از بين بردن موهاي اضافي صورت روشهاي مختلفي وجود دارد: بيرنگ کننده ها، کرمهاي موبر، سوزاندن، تراشيدن، بند انداختن، استفاده از موم، اشعه ايکس، استفاده از موچين.

1- بيرنگ کننده ها: بيرنگ کردن يا دکلره کردن، ساده ترين راه درمان موهاي اضافي است. براي اين منظور ميتوانيد از کرمهاي مخصوص که با پودرهاي ويژه اي مخلوط ميشوند و يا از آب اکسيژنه استفاده کنيد. پوست را با آب و صابون به خوبي بشوييد تا چربي آن پاک شود. بيرنگ کردن بيشتر براي موهاي ظريف و کرکها مناسب است.

2- موم، موچين، تراشيدن و بند انداختن: تمام اين روشها تقريبا مشابه هستند و هيچ بک را توصيه نميکنيم، بويژه بند انداختن را که يک روش غيربهداشتي و خشن است. امروزه دستگاه هاي تراشنده جديدي به بازار عرضه شده که تقريبا تمام موها را از ريشه درمي آورد ولي هر بار که موها کنده شوند، ضخيمتر شده و رشد آنها تسريع ميگردد. بنابراين اثر روشهاي مزبور موقتي است و به تحمل درد و ناراحتي آن نمي ارزد.

3- کرم هاي موبر: اين کرم را معمولا بايد به مدت ده دقيقه بر روي موضع قرار داد و سپس موها را مالش داد و بعد از آن شست. به اين ترتيب موهاي اضافي از بين ميروند. اگر پوست شما حساس باشد و در اثر مصرف اين کرمها دچار سرخي و التهاب يا خارش شود، از آنها استفاده نکنيد.

4- سوزاندن يا الکتروليز: در اين روش ريشه مو را بوسيله جريان ضعيف الکتريسيته ميسوزانند. اگر تعداد موهاي زائد صورت اندک و پراکنده باشد، بهترين راه درمان آن، سوزاندن است. اين عمل بايد توسط فرد مجرب انجام شود تا ريشه مو کاملا سوزانده شود و از رشد مجدد آن جلوگيري به عمل آيد. ممکن است براي سوزاندن تمام اين موهاي زائد نياز به چند جلسه مراجعه باشد. پس از هر بار الکتروليز، محل آن را با پنبه الکلي تميز کنيد و پماد ويتامين A بر روي آن بماليد. اين عمل موجب تسکين و تسريع التيام زخمها ميشود.

5: اشعه ايکس: استفاده از اشعه ايکس براي از بين بردن موهاي زائد تقريبا منسوخ شده است چرا که موجب آسيب پوستي ميشود و روش مؤثر و بيخطري نيست.

6- رفع علت: اگر افزايش موي صورت بعللي باشد که قبلا گفتيم بايد علت آن برطرف شود. مثلا اگر بعلت آسيب تخمدان يا بيماري غدد داخلي موهاي صورت افزايش يابند، بايد با مراجعه به پزشک و درمان ناراحتي علت اين افزايش را ريشه کن کرد. به اين ترتيب موعهاي زائد صورت نيز برطرف ميگردند.
اگر رشد اضافي موهاي صورت به دليل مصرف بعضي داروها باشد، بايد مصرف آن دارو را با صلاحديد پزشک مربوطه متوقف نمود.

برگرفته از کتاب:
بهداشت و زيبايي صورت به لطافت گل
تاليف:
دکتر کوشيار کريمي
گل اندام قلي زاده


نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تخمک گذاری چیست؟


تخمک گذاری بخشی از چرخه قاعدگی ماهانه زن سالم است و معمولا در میانه این چرخه ماهانه رخ می دهد.
تخمک گذاری به آزاد شدن تخمک بالغ و در دسترس قرار گرفتن آن برای لقاح گفته می شود.
هنگامی که یک دختر متولد می شود، تخمدان هایش حاوی میلیون ها تخمک نابالغ است. به طور معمول در هر ماه تنها یک تخمک بالغ و رها می شود. هنگامی که تخمک از تخمدان آزاد می شود، ۱۲ تا ۲۴ ساعت پیش از لقاح احتمالی می تواند زنده بماند. هر تخمکی که لقاح پیدا نمی کند بوسیله پوشش رحم جذب می شود.
تخمک گذاری می تواند تحت تاثیر عواملی مانند استرس، اضطراب، بیماری، یا به هم خوردن شیوه و روال معمول زندگی قرار گیرد.
تخمک گذاری ممکن است باعث احساس درد، حساسیت یا سوزش در تخمدان ها یا اطراف آنها شود.
نشانه های تخمک گذاری
نشانه های رایج نشان دهنده تخمک گذاری اینها هستند:
تغییر ترشحات گردن رحم: در حین یا درست پیش از تخمک گذاری، ترشحات گردن رحم معمولا ظاهری مانند سفیده تخم مرغ به خود می گیرد. اما البته ظاهر این ترشحات از زنی به زن دیگر متفاوت است.
جهش در درجه حرارت پایه ای بدن: درجه حرارت بدن که در ابتدای صبح پس از برخاستن از خواب اندازه گرفته شده باشد- می تواند بیانگر آن باشد که شما تازه تخمک گذاری کرده اید. در اغلب زنان، کمی مانده به تخمک گذاری، درجه حرارت بدن اندکی سقوط می کند، سپس افزایش حاد درجه حرارت بدن به دنبال می آید، که نشانه آن است که تخمک گذاری تازه رخ داده است.
تغییرات گردن رحم: پس از تخمک گذاری، زن ممکن است در هنگام معاینه دریابد، گردن رحمش نرم تر از حد معمول است، و ممکن از بالاتر از حد معمول قرار دارد.
سایر علائم : نشانه های دیگری هم برای تخمک گذاری وجود دارند که آنها را ثانوی محسوب می کنند، زیرا در همه زنان یا تعداد زیادی از آنها دیده نمی شوند، از جمله لکه بینی، حساسیت پستان ها، دل درد، آروغ زدن، افزایش حساسیت در حس های مختلف و تقویت میل جنسی.
تعیین زمان تخمک گذاری
زنانی که قصد دارند باردار شوند نیاز دارند که در مورد دوره های قاعدگی شان به خصوص زمان تخمک گذاری شان اطلاع داشته باشند.
تخمک گذاری، آزاد شدن تخمک بالغ است که یک بار در هر دوره قاعدگی رخ می دهد، و دراین هنگام تخمک آماده لقاح یافتن و بارورشدن است.
با توجه به این نکات می توانید زمان تقریبی تخمک گذاری تان را محاسبه کنید:
یک دوره قاعدگی از اولین روز شروع قاعدگی تا اولین روز قاعدگی بعدی اندازه گیری می شود.
یک دوره قاعدگی به طور معمول ۲۸ تا ۳۲ روز طول می کشد، اما ممکن است کوتاه تر یا بلندتر باشد.
زمان تخمک گذاری با محاسبه کردن نیمه دوره قاعدگی تعیین می شود- تخمک گذاری معمولا بین روز ۱۱ تا ۲۱ پس از شروع دوره قاعدگی رخ می دهد.
زمان تخمک گذاری را همچنین می توانید با حساب کردن ۱۲ تا ۱۶ روز پیش از اولین دوره قاعدگی بعدی هم به دست آورید.

نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

شک همسرتان نسبت به خودتان را از بين ببريد!

 

اگر مردتان نسبت به شما حسود شود باعث ميشود که برروي روابط شما سخت گيريهاي زيادي را انجام دهد . مثلا اگر مردي شما را نگاه کند او به شدت عصباني ميشود و يا اينکه اگر بدون او و به تنهايي از خانه خارج شويد او دائما نگران شماست

 
 

چرا آقايان حسود ميشوند ؟ چرا در روابط عاشقانه و يا زناشويي حسادت و بد بيني در بين آقايان به وجود ميآيد ؟

حسادت معمولا يک احساسي است که در بين همه ي افراد بشري کم يازياد وجود دارد ، امااين حسادت زماني که به روابط عاشقانه يا روابط زناشويي نفوذ ميکند مخرب ميشود . زيرا دراين روابط حسادت به بالاترين درجه ي ممکن ميرسد و باعث ميشود که روابط گذشته را کاملا ازبين ببرد .

 

 

اگر مردتان نسبت به شما حسود شود باعث ميشود که برروي روابط شما سخت گيريهاي زيادي را انجام دهد . مثلا اگر مردي شما را نگاهکند او به شدت عصباني ميشود و يا اينکه اگر بدون او و به تنهايي از خانهخارج شويد او دائما نگران شماست که با چه شخصي هستيد ؟ آيا با آقايان ومردهاي ديگر صحبت ميکنيد ؟ به کجا ميرويد ؟ آن قدر به شما زنگ ميزند و ياهنگام مراجعت به خانهاينقدر از شما دراين رابطه سئوال ميپرسد که شما راکلافه ميکند و نميدانيد با او واين اخلاقش چه کار بايد کرد ؟

 

آيا مي دانيد ريشه و علت پنهان بيش از 50 درصد طلاقها نارضايتي جن **سي ميباشد؟

بسياري از زنان در زندگي زناشويي خود هيچگاه ار*گا*سم را تجربه نمي كنند و در موارد زيادي وانمود مي كنند كه ار*گا*سم شده اند.چـرا خـانـم هـا تـصـور مـي كـنـند تـوانايي رسيدن به اوج لذ*ت جن*سي را ندارند؛ آيا ميـدانيد كه تمام خانم ها قادر به رسيـدن به اين مرحله مي باشند؟ بله؛ حقيقت دارد! شايد در مورد انز*ال خانمـها چـيـزهايي شنيده باشيد و يا مانند خيلي از افراد، اصلاً بـه هيچ وجه با آن آشنا نباشيد.


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

راه های ساده لاغری :


1-هر روز یک ساعت و نیم تا دو ساعت ورزش کنید(به صورتی که تمام بدن شما به حرکت درآید یا رقص)
2-سیب زمینی ، خرما و برنج و از این نوع غذاهایی که انرژی زیادی دارند کمتر بخورید.
3-هیچ وقت فکر نکن که چاقی همیشه به خودت تلقین کن که لاغری (البته در کنار ورزش کردن)
یه نکته مهم: من خودم با این روش در عرض دو ماه تونستم شیش یا هفت کیلو وزن کم کنم
شاید فکر کنی خیلی کمه و باید بیشتر کم می شد هر چی زمان لاغر شدنت بیشتر بشه اطمینانی تره یعنی هر چی طول بکشه مطمئن می شی که دیگه چاقی قدیم بر نمی گرده و تماما از بین رفته
برای از بین بردن چربی شکم در کنار یک ساعت ورزش روزانه 10 یا 20 تا حرکت شکم انجام بدید(دراز و نشست)
مطمئننا با این روش بعد از چند ما هم وزن شما کم می شه هم شکمتون کوچکتر.
یک توصیه:دوست عزیز هیچ وقت از مواد شیمیایی برای لاغری استفاده نکن

 

 

نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

7روش براي داشتن اندامي زيبا

۷ روش برای داشتن اندامی زیبا
درنظر گرفتن اهداف كوچك، يك روش بسيار موثر براي سوزاندن چربي و داشتن عضلات خوش‌فرم و خوش‌تراش است.در نظر گرفتن اهداف كوچك و قابل اجرا، روشي بسيار موثر تر از پيروي از برنامه‌هاي سخت براي دست يافتن به اهداف بسيار بزگ است.

براي اينكه اندامتان تغيير قابل ملاحظه‌اي پيدا كند، لازم نيست كه حتما به اندازه يك دونده ماراتن‌ بدويد و يا از يك كوه بلند بالا برويد. در واقع توصيه مي‌كنيم براي رسيدن به تناسب اندام هيچ‌گاه يك مرتبه به ورزش سنگين نپردازيد، بلكه قدم به قدم پيش برويد.اين كار علاوه بر تضمين رسيدن به يك اندام متناسب، باعث اعتماد به نفس شما هم مي‌شود.

درنظر گرفتن اهداف كوچك، يك روش بسيار موثر براي سوزاندن چربي و داشتن عضلات خوش‌فرم و خوش‌تراش است.
ما ۷ هدف كوچك اما مفيد و موِثر را به شما توصيه مي‌كنيم كه با انجام آنها، شما مي‌توانيد اندامي زيبا و متناست داشته باشيد.
هدف ۱

طناب‌زدن بدون وقفه به مدت ۱۰ دقيقه:
فوايد:
اين حركت كه معمولا در مدارس ابتدايي براي كودكان درنظر گرفته مي‌شود، علاوه برسوازندن بيش از ۱۰۰ كالري، باعث تناسب بازوها و پاهاي شما مي‌شود. در ضمن، طناب‌زدن، افزايش چالاكي، توازن و توان شما را هم به‌دنبال دارد. اين حركت را طبق برنامه‌ زير، سه بار در روز انجام دهيد.
برنامه:
ـ هفته اول: بدون طناب، ۱ تا ۲ دقيقه درجا بپريد. سپس طناب را برداريد و در هر بار چرخش طناب، يك جهش بر پاي راست و يك جهش بر پاي چپ انجام دهيد. اين نوع طناب‌زدن را يك دقيقه ادامه دهيد. سپس طوري طناب بزنيد كه با هر چرخش طناب بر روي يك پايتان بپريد و اين حركت را نيز ۲ دقيقه انجام دهيد.
ـ هفته دوم تا چهارم: پرش‌هاي سريع (يك پرش در هر ثانيه) به‌مدت ۵ تا ۱۰ ثانيه را به برنامه قبلي‌تان اضافه كنيد. ۱۰ تا ۲۰ ثانيه بين هر سري پرش استراحت كنيد. براي شروع، ۶ بار اين حركت را تكرار كنيد و به‌تدريج تا ۱۲ سري حركت افزايش دهيد.
ـ هفته پنجم تا هشتم: ۳ تا ۵ دقيقه بدون استراحت، طناب بزنيد. به‌تدريج اين ميزان را در هر بار ۳۰ تا ۶۰ ثانيه اضافه كنيد تا به مرز ۱۰ دقيقه برسيد.
هدف۲
حركت شناي مردانه انجام دهيد.
فوايد:
علاوه بر دست‌ها، تمام بالاتنه‌تان را به‌كار مي‌گيرد.
برنامه:
۱) بر روي را‌ه‌پله زانو بزنيد، دست‌هاي خود را ۲ يا ۳ پله بالاتر از زانوهايتان بگذاريد. سپس به آهستگي آرنج‌هايتان را‌ تا كنيد و قفسه سينه‌تان را پايين بياوريد تا به پله برسد. اين حركت شنا را ۵ تا ۱۰ بار و يك روز در ميان انجام دهيد تا به‌تدريج برايتان آسان شود.
۲ ) در اين مرحله، ديگر لازم نيست با كمك پله‌ها شنا بزنيد! روي زمين مسطح زانو بزنيد به‌طوري كه زانوهايتان كنار هم باشد، سپس دست‌هايتان را كه به اندازه عرض شانه‌هايتان از هم باز شده است، بر روي زمين قرار دهيد. در همان حالي كه زانوهايتان روي زمين تا شده است، ۵ تا ۱۰ حركت شنا را يك روز در ميان انجام دهيد.
۳ ) هنگامي كه اين حركت نيز برايتان آسان شد، زانوهايتان را از زمين برداريد و پاهايتان را صاف كنيد تا تنها تكيه‌گاهتان بر روي زمين‌، پنجه پاها و كف دستانتان باشد. به آهستگي بدنتان را به‌طرف زمين ببريد به‌طوري كه آن خط مستقيمي كه از پاشنه‌هاي پايتان تا سرتان ايجاد شده همچنان حفظ شود. به اين مي‌گويند يك شناي مردانه! آن‌قدر تمرين كنيد تا بتوانيد ۱۰ حركت شناي مردانه پشت سر هم انجام دهيد. قبل از اينكه به اين مرحله برسيد، اگر خسته شديد، مي‌توانيد زانوهايتان را روي زمين بگذاريد و حركت را ادامه دهيد.
هدف۳
۵ كيلومتر بدويد.
فوايد:
حدود ۳۵۰ كالري خواهيد سوزاند (براساس سرعت ۱۶ كيلومتر در ساعت) و پاهايتان را قوي و متناسب خواهيد كرد.
برنامه:
وحشت نكنيد. به پايان رساندن يك مسافت ۵ كيلومتري، حتي براي دوندگان هم در ابتدا يك هدف بزرگ است اما طراحي برنامه، به‌گونه‌اي است كه به‌تدريج پيشرفت كنيد تا زماني كه به آمادگي كامل برسيد و بتوانيد ۵ كيلومتر را تمام كنيد.
ـ هفته اول: ۵ دقيقه پياده‌روي كنيد و سپس ۲ دقيقه بدويد. اين روش را تكرار كنيد تا مسافت ۱/۶ كيلومتر را طي كنيد. اين كار را ۳ روز در هفته انجام دهيد.
ـ هفته دوم: ۳ تا ۴ دقيقه پياده‌روي كنيد و سپس ۳ تا ۴ دقيقه بدويد اين روش را تكرار كنيد. تا در مجموع مسافت ۱/۵ تا ۳ كيلومتر را طي كرده باشيد. اين روش دويدن را نيز ۳ بار در هفته انجام دهيد.
ـ هفته سوم: ۱ دقيقه پياده‌روي كنيد و ۵ دقيقه بدويد، اين روش را نيز تا رسيدن به ۳ كيلومتر تكرار كنيد و باز هم ۳ بار در هفته بدويد.
ـ هفته چهارم: ۳ تا ۵ كيلومتر در يك روز و ۳ روز در هفته بدويد.
ـ هفته پنجم: مانند هفته چهارم ۳ تا ۵ كيلومتر در هر روز و ۳ روز در هفته بدويد.
ـ هفته ششم: اكنون مي‌توانيد هر روز ۵ كيلومتر را به آساني بدويد.
هدف ۴
خود را از ميله بارفيكس بالا بكشيد.
ـ فوايد:
باعث تقويت بازوها، شانه‌ها و عضلات بالاي پشتتان مي‌شود.
ـ برنامه:
بارفيكس از آن ورزش‌هايي است كه به‌خاطر سختي‌اش، همه از آن فرار مي‌كنند و معمولا در امتحانات ورزش مدرسه و دانشگاه‌ها، پايين‌ترين نمرات را نصيب آدم مي‌كند. اگر شما طبق برنامه عمل كنيد، اين حركت براي شما خيلي آسان‌تر خواهد شد.>
۱ ) يك صندلي در زير ميله بارفيكس قرار دهيد. روي صندلي بايستيد و سپس ميله بارفيكس را طوري بگيريد كه دستانتان به اندازه عرض شانه‌هايتان باز و كف دستتان به طرف مخالف صورتتان باشد. حالا خود را بالا بكشيد تا چانه‌تان به بالاي ميله برسد و هم‌زمان با بالاكشيدن نفس خود را بيرون بدهيد. سپس با شروع تنفس بعدي به پايين برويد تا پايتان به صندلي برسد. ۳۰ ثانيه تا ۱ دقيقه استراحت كنيد و مجددا حركت را تكرار كنيد. براي شروع، ۲ تا ۳ بار حركت خوب است ولي به‌تدريج كه قوي‌تر مي‌شويد، بر تعداد حركات اضافه كنيد.
۲ ) هنگامي كه توانستيد ۵ بار پشت سر هم خود را با كمك صندلي از ميله بارفيكس بالا بكشيد (بارفيكس بزنيد)، صندلي را از زير پايتان برداريد و خودتان را كاملا بالا بكشيد.
هدف ۵
يك حركت تعادلي يوگا را ياد بگيريد:
فوايد: تنه‌تان را مستحكم مي‌كند و انعطاف‌پذيري و قدرت بالاتنه‌تان را افزايش مي‌دهد.
برنامه:
۱ ) پاهايتان را به هم بچسبانيد و بايستيد، دست‌هايتان را به‌طرف سقف بالا بكشيد. پاشنه‌هايتان را بلند كنيد و بر روي پنجه پاهايتان بايستيد، سپس به آهستگي زانوهايتان را تا كنيد تا باسنتان به ۳ سانتي‌متري پاشنه‌هاي پايتان برسد. در طي انجام اين حركت پشتتان بايد كاملا صاف باشد. اگر حفظ تعادل در اين مرحله برايتان سخت است، يك لوله چوبي را زير پايتان قرار دهيد تا برايتان راحت شود.
۲ ) سپس زانوهايتان را از هم باز كنيد و كف دست‌هايتان را كه به اندازه عرض شانه‌هايتان از هم باز است را روي زمين و در ۳۰ سانتي‌متري پاهايتان بگذاريد: انگشت‌هايتان را از هم باز كنيد به‌طوري كه انگشت وسطي‌تان به‌طرف جلو باشد.
۳ ) در اين مرحله آرنج‌هايتان را تا كنيد تا آرنج‌هايتان زير زانوهايتان قرار بگيرد. نگاهتان را مستقيم به جلو حفظ كنيد.
۴ ) همان‌طور كه انگشتان پايتان روي زمين است، تنه‌تان را به‌‌طرف جلو بكشيد و سپس پاهايتان را در حالي كه آرنج‌هايتان مختصري تا شده است و تمام وزنتان بر روي دست‌هايتان متمركز شده، از زمين بلند كنيد. قبل از انجام اين كار، يك بالش يا تشك جلوي خود بگذاريد تا در صورتي كه به طرف جلو افتاديد ، آسيب نبينيد. اين حركت را آن‌قدر تكرار كنيد تا بتوانيد ۳۰ ثانيه در حال تعادل بر روي دستانتان بمانيد.
هدف۶
سرعت دويدن خود را افزايش دهيد.
فوايد: ۱ كيلومتر دويدن سريع‌تر، مي‌تواند ميزان مصرف كالري را تا نزديك به ۳۰ درصد افزايش دهد.
برنامه ۱۰ هفته‌اي:
۱ ) هفته اول: با سرعت معمولي كه برايتان راحت است. ۳ روز در هفته بدويد و يا در فواصل آن پياده‌روي كنيد.
۲ ) هفته دوم: فواصلي را كه در زير گفته مي‌شود به برنامه معمول دويدنتان اضافه كنيد: با دويدن معمولي به مسافت ۱ كيلومتر شروع كنيد، ۱ كيلومتر بعدي را به اين صورت بدويد؛ ۳۰ ثاينه سريع و سپس يك دقيقه معمولي بدويد. سپس با يك كيلومتر دويدن معمولي، خود را سرد كنيد. اين برنامه را يك روز در هفته انجام دهيد و ۲ روز ديگر در هفته همان برنامه دويدن / پياده‌روي هفته اول را انجام دهيد.
۳ ) هفته سوم: برنامه هفته اول را تكرار كنيد.
۴ ) هفته چهارم: براي افزايش قدرت و استقامت‌ پاهايتان از يك تپه يا مسير سربالايي به‌طرف بالا بدويد. اين تپه يا مسير سربالايي بايد طوري باشد كه بالا دويدن از آن ۴۵ تا ۶۰ ثانيه براي شما طول بكشد (اگر تردميل‌‌داريد، آن‌را بر روي شيب ۳ تا ۴ درصد تنظيم كنيد.)
روش انجام كار به اين صورت است: براي گرم‌كردن خود، يك كيلومتر بر روي زمين صاف بدويد. سپس از مسير شيب‌دار يا تپه بالا بدويد و بعد به‌تدريج سرعت خود را كم كنيد، ۲ دقيقه استراحت كنيد و ۲، ۳ بار ديگر دويدن از سربالايي را تكرار كنيد. خود را با دويدن آهسته‌تر روي زمين صاف، سرد كنيد.
اين تمرين را يك بار در هفته، علاوه بر برنامه دويدن / پياده‌روي در روزهاي دگير، انجام دهيد.
۵ ) هفته پنجم: برنامه هفته اول را تكرار كنيد.
۶ ) هفته ششم: برنامه هفته دوم را تكرار كنيد.
۷ ) هفته هفتم: برنامه هفته اول را تكرار كنيد.
۸ ) هفته هشتم: برنامه هفته چهارم را تكرار كنيد.
۹ ) هفته نهم: برنامه هفته اول را تكرار كنيد.
۱۰ ) هفته دهم: برنامه هفته دوم را تكرار كنيد.
هدف ۷
يك روز تمام پياده‌روي كنيد ۱۵( تا ۲۵ كيلومتر)؛
فوايد: بيش از ۱۵۰۰ كالري خواهيد سوزاند، پاها، دست‌ها و پشتتان تقويت مي‌شود و بر چالاكي، توازن و سرعت شما افزوده خواهد شد.
برنامه:
۱ ) مسافت: هر هفته ۲ ساعت پياده‌روي كنيد (حدود ۱۰ كيلومتر.) در دفعات بعدي هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقيقه به برنامه‌تان اضافه كنيد تا به ۴ ساعت برسد.
۲ ) سطح شيب‌دار: در مسيرهاي سربالايي پياده‌روي كنيد. يا اگر تردميل در دسترس داريد، شيب آن را به ۵ تا ۷ درصد افزايش دهيد و ۵ دقيقه راه برويد، سپس در شيب ۳ درصد ۳ دقيقه راه برويد. اين فواصل را ۸ تا ۱۰ بار در يك روز از هفته تكرار كنيد.‌



نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

چگونه همسرتان را مثل موم نرم کنيد ؟


 
شايد اين کار، مثل موم نرم کردن شوهران ، آرزوي خيلي از خانم ها باشد، اما آرزوي محالي نيست و رموز ساده اي دارد. براي اين کار به چند توصيه عمل کنيد:
ـ شنونده خوبي باشيد.
ـ او را نصيحت نکنيد، بويژه در حضور ديگران.
ـ شوهر خود را با ديگري مقايسه نکنيد، از او ايراد نگيريد و تحقيرش نکنيد.
ـ چارچوب فکري و ذهني شوهر خود را بشناسيد و او را آنچنان که هست درک کنيد.
ـ نسبت به وضعيت روحي شوهرتان دقيق و حساس باشيد.
ـ در مورد مسائل مورد علاقه همسرتان اطلاعات کسب کنيد و به آن احترام بگذاريد.
ـ زمينه هاي حرکت او را فراهم کرده و مانع رشد او نشويد.
ـ زبان نگاه را بياموزيد و ارتباط هاي غيرکلامي با همسر خويش را بيشتر کنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: چهار شنبه 10 فروردين 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

پیش شرط دوست داشتن همسر


  
  
 
همسرتان تنها به آن میزان که خودش را دوست دارد می تواند شما را دوست داشته باشد.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که هنگام انتخاب همسر می کنیم ، توجه به این موضوع است که چقدر "ما" را دوست دارد و چه رفتاری با "ما" دارد، به جای آنکه دقت کنیم که با "خودش" چه رفتاری دارد. در واقع رفتاری که فرد با خودش دارد می تواند گویای اعتماد به نفس او باشد.

می توانیم در انتهای این بخش به سوالات شما کاربران عزیز پاسخ گفته و شما را در انتخابی شایسته کمک کنیم :

کسی که اعتماد به نفس اش پایین باشد، برای رسیدن به احساس "خوب" عشق می ورزد، در حالی که یک شخص با اعتماد به نفس بالا عشق می ورزد، زیرا که احساس "خوبی" نسبت به خود دارد.

هرچه اعتماد به نفس همسرتان بهتر باشد، رابطه اش با شما قوی تر خواهد بود. بنابراین مهم است به دنبال نشانه هایی باشیم که حاکی از اعتماد به نفس بالای یک شخص می باشند، برای مثال :

- آیا همسرتان به آنچه هست، افتخار می کند. شما باید به دنبال شخصی باشید که از آنچه هست و از آنچه خواهد شد راضی باشد. در اینجا منظور تکبّر، خودپسندی و تظاهر به شجاعت قلّابی که ملبّس به اعتماد به نفس شده باشد نیست. بلکه عزت نفس حقیقی به انسان حس استواری و قدرت درونی می بخشد. بنابراین یک راه خوب برای تشخیص عزت نفس همسرتان این است که از خود بپرسید، آیا به کسی که هست افتخار می کند یا خیر؟

یک راه پی بردن به اینکه یک شخص چه احساسی به خود دارد، این است که به رفتاری دقت کنید که با خود دارد: غذایی که می خورد، محیطی که در آن زندگی می کند، چگونه از بدن ، و متعلقات خود مواظبت می کند. تمامی این موارد انعکاس هایی از اعتماد به نفس او است. کسی که با خود بد رفتار می کند، برایش اهمیتی ندارد که با شما نیز بد رفتار کند.

هرچه خودتان را بیشتردوست بدارید، احتمال کمتری دارد که به خودتان از لحاظ جسمانی و یا عاطفی آسیب برسانید و در نتیجه کمتر اجازه خواهید داد با شما بد رفتاری شود.

- آیا همسرتان اعتماد به نفس خود را با"عمل کردن" اثبات می کند. آیا او به ما انگیزه می دهد که ریسک کنید و گاهی فراتر از منطقه ی امن خود قدم بگذارید. به راحتی می توان اعتماد به نفس بالای یک شخص را تشخیص داد چرا که دیده می شود او "کاری و عملی"صورت می دهد. نقطه مقابل، آدم های "مسامحه کار" هستند. این قبیل افراد از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند از دست به عمل زدن اجتناب می کنند چراکه تا سر حد مرگ از شکست می هراسند و به مراتب احساس بدتری نسبت به خودشان دارند. به دنبال همسری باشید که به جای "فقط" صحبت کردن درباره ی هدف هایش در زندگی در راستای اهداف اش اقدامی نیز صورت دهد.

تعدادی از سوالاتی که می توانید در رابطه با اعتماد به نفس از همسرتان بپرسید عبارتند از:

?) به چه چیزی بیش از هر چیز دیگر در زندگی خود افتخار می کند (توجه داشته باشید که به راحتی چیزی برای گفتن پیدا می کند یا خیر).

?) چه کارهایی انجام می دهید که نشانگر عشق و توجه شما نسبت به خودتان است؟

?) در گذشته از لحاظ احساسی و روحی چه بد رفتاری هایی را از جانب دیگران نسبت به خود تحمل کرده اید ، آیا باز هم آن ها را تحمل خواهید کرد؟

از دیگر مواردی که شایسته است برای انتخاب به آن توجه شود نگرش فرد نسبت به زندگی است. بهتر است بعد از مطالعه توضیحات زیر خودتان قضاوت کنید.

 

? نگرش مثبت نسبت به زندگی

بسیاری از ما متأسفانه بدون اینکه بدانیم دید و نگرش همسر آینده مان نسبت به دنیا مثبت است و یا منفی، به وی علاقه مند می شویم. به راستی نگرش مثبت یا نگرش منفی نسبت به دنیا چه اهمیّتی دارد؟

برای روشن شدن این موضوع و پی بردن به اهمیّت آن، بهتر است برخی از ویژگی های انسان های مثبت و منفی را بررسی و مقایسه کنیم.

? آدم های منفی:

- همیشه بر روی مشکلات تمرکز می کنند و در برابر راه حل های مختلف مقاومت می ورزند؛

- آن هااجازه می دهند که ترس و نگرانی آن ها را اداره کند؛

- به آینده بدبین هستند؛

- و بالاخره این دسته از آدم ها نمی توانند به کسی اعتماد کنند.

? آدمهای مثبت:

- همیشه بر روی پیدا کردن راه حل تمرکز می کنند؛

- موانع را به "فرصت ها" و سختی ها را به "درس هایی سازنده" بدل می کنند؛

- به توانایی های خود در بهبود اوضاع و شرایط اعتماد دارند؛

- خوشبین هستند و باور دارند که اوضاع را همیشه می توان بهتر کرد؛

- به واسطه ی آگاهی و بینش، در شخصیت خود تغییرات مثبتی به وجود می آورند.

طبیعتاً این چنین خواهد شد که آدم های منفی روابط منفی و آدمهای مثبت روابط مثبتی می آفرینند. هنگامیکه با شخص مثبت هستید رابطه تان بسیار ساده تر خواهد بود مشکلات تان را سریعتر حل می کنید و تشریک مساعی بیشتری در میان خواهد بود .

از جمله سوالاتی که می توانید در رابطه با نگرش مثبت به زندگی از همسرتان بپرسید عبارتند از :

?) آیا احساس می کنید که مردم اساساً "خوب" هستند و یا اینکه اساساً "بد" هستند؟

?) آیا باور دارید که شرایط و اوضاع بیشتر اوقات به بهترین نحو ممکن تمام خواهد شد؟

?) هنگامیکه به یکباره مشکلات زیادی برایتان به وجود می آید عکس العمل تان چیست؟ و چه ذهنیاتی به سراغتان می آید؟

اکنون قضاوت با شماست که کدام دسته از افراد کاندیدای بهتری برای زندگی مشترک با شما هستند.
 
 

نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 28 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

عفونت هاواثرات آن روی باروری زوجها

بسیاری از مردم باور نمی‌كنند كه برخی عفونت‌ها، می‌توانند بر قابلیت باروری شخص آسیب برسانند. برخی از عفونت ها هم در مرد و هم در زن باعث ناباروری می‌شوند.برخی كاشته شدن رویان در داخل رحم را مختل می‌كنند و برخی باعث سقط می‌شوند. در مردها عفونت در كیس? منی یا غد? پروستات، از راه های خاصی می‌تواند بر اسپرم‌ها اثر كند. سلول‌های چرك توانایی شناگری اسپرم ها را كاهش می دهند.بعضی عفونت ها می‌توانند باعث مسدود شدن مسیر اسپرم در دستگاه تناسلی مرد شده منجر به توقف انتقال اسپرم شوند.
الف) كلامیدیا
یك باكتریاست كه از راه تماس جنسی منتقل می‌شود و در زن ها بدون اینكه علامت خاصی ایجاد كند باعث نازایی می‌شود. نقش این باكتری در ناباروری را می‌توان به یك بمب ساعتی تشبیه كرد كه قربانیان آن روز به روز در حال افزایشند به ویژ در دختران نوجوان.
برخی نهادهای پزشكی در انگلیس اعلام كرده اند كه ابن عفونت شایع ترین عفونت منتقل شونده از طریق تماس‌های جنسی در جامع? بریتانیا است. برخی كشورها مثل سوئد به طور روتین افراد را از نظر ابتلا به این عفونت بررسی می‌كنند كه این اقدام تأثیر شگفت آوری بر تعدا مبتلایان به این بیماری داشته است. این عفونت به عنوان یك بیماری خاموش شناخته می شود و تعداد كمی از خانم های مبتلا به آن، علائمی مثل ترشحات چركی از خود بروز می دهند.
مردان هم می‌توانند به این عفونت مبتلا شوند كه علائم آن به صورت احساس سوزش در مجرای دفع ادرار بروز می‌كند. این عفونت می‌تواند روی قابیلت باروری مرد اثر كند. در زن‌ها كلامیدیا می تواند چند ماه نهفته بماند و سپس از طریق گردن رحم وارد رحم و لوله‌های فالوپ شود و منجر به ایجاد بیماری‌های التهاب لگن شود. در صورت عدن درمان می‌تواند باعث انسداد و ضایعه در لول? فالوپ و در نتیجه ایجاد نازایی یا حاملگی نا به جا (ep ) شود. در مردان می‌تواند باعث التهاب بیضه و لوله‌های اطراف آن (اپی‌دیدیم) شود.
ب) مایكوپلاسما و اورئوپلاسما
مایكوپلاسما هومینیس و اورئاپلاسما اورئالیتیكوم میكروب‌های خیلی شایعی هستند كه باعث عفونت های مجاری ادراری تناسلی در مرد و زن می شوند.
این موجودات زند? ذره‌بینی همیشه باعث نازایی نمی‌شوند. بر اساس مطالعه‌ای كه در سال1970 میلادی انجام گرفت، مشخص شده در كسانی كه به علت نامشخصی دچار ناباوری بودند، وجود این ارگانیزم ها در ترشحات رحمی (در زنان) و ترشحات منی (در مردان) آنان بیشتر بود و مداوای این عفونت میزان باروری آن ها را افزایش داد.
این عفونت در مردها باعث كاهش تعداد اسپرم ها (در هر سی‌سی منی) و كاهش قابلیت حركت اسپرم‌ها شده درصد اسپرم‌های غیر طبیعی را افزایش می‌دهد.
در این بررسی‌ها مشخص شد رابطه‌ای بین این عفونت و افزایش خطر سقط جنین وجود دارد.


برگرفته از كتاب راه های طبیعی درمان نازایی -مترجم : دكتر رضا محمودی

نويسنده: نجمه تاريخ: سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نقش بیماری ها و مشكلات طبی روی باروری


 

 


تعدادی از بیماری ها و مشكلات طبی می توانند اثر منفی روی باروری شما داشته باشند.
بعضی از این مشكلات مثل بسته شدن لول? فالوپ به طور مستقیم و بعضی نیز مثل بیماری سلیاك (نوعی بیماری گوارشی) به طور غیر مستقیم بر روی باروری شما اثر می گذارند.
در هر صورت بسیاری از این بیماری ها قابل مدائا هستند و با افزایش سطح سلامت و تندرستی می توان برآن ها غلبه كرد و قدرت باروری را به حالت عادی برگرداند.

نويسنده: نجمه تاريخ: سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

همین طوری که هستم دوسم داشته باش


 

یك شب كه من و همسرم توی رختواب مشغول ناز و نوازش بودیم. در حالی كه احتمال وقوع حوادثی هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شد یك دفعه خانم برگشت و به من گفت: "من حوصله‌اش رو ندارم فقط می‌خوام كه بغلم كنی."
چی؟ یعنی چه؟
و اون جوابی رو كه هر مردی رو به در و دیوار می‌كوبونه بهم داد:
تو اصلاً به احساسات من به عنوان یك زن توجه نداری و فقط به فكر رابطه‌ی فیزیكی ما هستی!
و بعد در پاسخ به چشم‌های من كه از حدقه داشت در می‌اومد اضافه كرد:
تو چرا نمی‌تونی من رو بخاطر خودم دوست داشته باشی نه برای چیزی كه توی رختواب بین من و تو اتفاق می‌افته؟

خوب واضح و مبرهن بود كه اون شب دیگه هیچ حادثه‌ای رخ نمی‌ده. برای همین من هم با افسردگی خوابیدم.

فردای اون شب ترجیح دادم كه مرخصی بگیرم و یك كمی وقتم رو باهاش بگذرونم. با هم رفتیم بیرون و توی یك رستوران شیك ناهار خوردیم. بعدش رفتیم توی یك بوتیك بزرگ و مشغول خرید شدیم.

 

چندین دست لباس گرون قیمت رو امتحان كرد و چون نمی‌تونست تصمیم بگیره من بهش گفتم كه بهتره همه رو برداره. بعدش برای اینكه ست تكمیل بشه توی قسمت كفش‌ها برای هر دست لباس یك جفت هم كفش انتخاب كردیم. در نهایت هم توی قسمت جواهرات یك جفت گوشواره‌ای الماس.
حضورتون عرض كنم كه از خوشحالی داشت ذوق مرگ می‌شد. حتی فكر كنم سعی كرد من و امتحان كه چون ازم خواست براش یك مچ‌بند تنیس بخرم، با وجود اینكه حتی یك بار هم راكت تنیس رو دستش نگرفته‌بود. نمی‌تونست باور كنه وقتی در جواب درخواستش گفتم: "برشدار عزیزم."

در اوج لذت از تمام این خرید‌ها دست آخر برگشت و بهم گفت: "عزیزم فكر كنم همین‌ها خوبه. بیا بریم حساب كنیم."
در همین لحظه بود كه گفتم: "نه عزیزم من حالش و ندارم."
با چشمای بیرون زده و فك افتاده گفت:"چی؟"
عزیزم من می‌خوام كه تو فقط كمی این چیزا رو بغل كنی. تو به وضعیت اقتصادیه من به عنوان یك مرد هیچ توجهی نداری و فقط همین كه من برات چیزی بخرم برات مهمه."
و موقعی كه توی چشماش می‌خوندم كه همین الاناست كه بیاد و منو بكشه اضافه كردم: "چرا نمی‌تونی من و به خاطر خودم دوست داشته‌باشی نه به خاطر چیزایی كه برات می‌خرم؟"
خوب امشب هم توی اتاق‌خواب هیچ اتفاقی نمی‌افته فقط دلم خنك شده كه فهمیده "هرچی عوض داره گله نداره

نويسنده: نجمه تاريخ: سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نقش برخی داروهای تفننی رایج در نازایی


ماری جوانا: می تواند هورمون های fshو lh را كه كه در مردان برای تولید اسپرم لازمند را كاهش می‌دهد. این دارو می تواند میل جنسی را نیز در مردان كاهش دهد.در زنان می تواند باعث نامنظم شدن قاعدگی، كاهش باروری و گاهی توقف تخمك گذاری شود.كوكائین: می تواند باعث كاهش تعدا اسپرم‌ها، تضعیف قابلیت حركت اسپرم‌ها و افزایش درصد اسپرم‌های غیر طبیعی شود.هروئین: می‌تواند سطح تستوسترون را در مردان كاهش دهد.
هروئین كوكائین: مصرف همزمان هروئین و كوكائین باعث ایجاد مشكلاتی در باروری زن می شود و احتمال سقط، مرده زدایی و تولد نوزاد ناهنجار را افزایش می دهد.

نويسنده: نجمه تاريخ: سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

بهترین وقت بچه دارشدن


اگر زوجین با هم بر سر مساله بچه دار شدن تفاهم داشته باشند، قاعدتا باید حداکثر یک سال پس از ازدواج، اولین بارداری صورت بگیرد.
در این میان، به زوج هایی که در سنین بالا - 20 تا30 سالگی - ازدواج می کنند توصیه می شود هرچه زودتر اقدام به بارداری کنند؛ چون بعد از سن30 سالگی شانس بارداری کاهش می یابد. برخی از زوج ها به دلیل اینکه در ظاهر مشکلی ندارند، تصور می کنند که دچار نازایی نمی شوند. اگرچه احتمال نازایی در افرادی که مبتلا به تخمدان پلی کیستیک هستند، سابقه عمل جراحی دارند یا به بیماری های دیگری مبتلا هستند باعث اختلال تخمک گذاری می شود و همچنین در افرادی که پیشگیری طولانی مدت داشته اند، بیشتر است. اما فقدان این موارد، تضمینی بر این مساله نیست که زوجی برای مدت زمانی طولانی، از بارداری پیشگیری کند. به طور کلی، اگر مدت زمان پیشگیری (چه به روش طبیعی و چه روش های مختلف دیگر) طولانی باشد، احتمال نازایی به وجود می آید؛ چون شما و همسرتان از هنگام ازدواج به دلیل عدم تمایل به بارداری بررسی نشده اید و از نازایی خود غافل می مانید.
از سوی دیگر در این میان باور غلطی وجود دارد که استفاده از قرص ضدبارداری باعث نازایی می شود. چنین باوری درست نیست. تا زمانی که فرد قرص می خورد تخمک گذاری اش متوقف شده و بعد از قطع قرص، مجددا تخمک گذاری شروع می شود. لازم به ذکر است یکی از عواملی که در پیشگیری های طولانی مدت باعث نازایی می شود، عفونت مکرر و چسبندگی لوله های رحمی است. بنابراین به طور کلی، پیشگیری طولانی مدت به زوج ها توصیه نمی شود و زوج ها حداکثر یک تا ? سال بعد از ازدواج باید اولین بارداری را تجربه کنند. ما به هیچ عنوان به زوجین توصیه نمی کنیم که بارداری خود را تا ?? سال به تعویق بیندازند اما اگر زوجی پس از این مدت زمان تمایل به بارداری داشت، حتما باید قبل از بارداری تحت مشاوره قرار بگیرد، البته به همه زوج ها، مشاوره قبل از بارداری توصیه می شود.

نويسنده: نجمه تاريخ: سه شنبه 10 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

فوت و فن هاي زن داري


مردان اگر مي خواهند محبوب همسرشان شوند و فضايي سرشار از انس و معنويت و صميميت داشته باشند ، به توصيه هاي زير توجه كنند:


1. نسبت به همسر خود ، نگرشي مطلوب و متعالي داشته باشيد و او را امانت الهي بدانيد و در حفظ و نگهداري اين وديعه الهي تلاش كنيد.


2. به همسر خود احترام كنيد و با وي محترمانه صحبت كنيد و در ارتباط با او از عواطف سرشار و محبّت بسيار دريغ نورزيد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

خانمهاي خانه دار به فكر باشيد!



خانمهاي خانه دارتا دير نشده به فكر باشيد!خشكي، قرمزي و بعضي اوقات زخم دستها، مشكل بسياري از خانمهاي خانه دار است، آنهايي كه در اثر شستشوي پيوسته، بدون استفاده از دستكش مناسب، دچار اگزماي تماسي شده اند.

آنچه در زير مي خوانيد اطلاعات لازم و مفيدي است براي پيشگيري و درمان اين بيماري:اگزماي تماسي دست به دو دسته كلي تقسيم مي گردد:

الف – اگزماي تماسي دست از نوع آلرژيك (حساسيتي):در اين حالت پوست نسبت به مواد خاصي حساسيت دارد. تماس با اين مواد باعث ظهور سلولهاي مخصوصي در پوست مي گردد. اين سلول ها ملكول هاي تحريك كننده بافتي ترشح نموده و به دنبال آن قرمزي، خارش و پوسته ريزي ظاهر مي شود. بيمار پوستش را مي خاراند و با اين كار عفونت هم به اگزما اضافه مي شود و در نهايت پوست دست خشك، خشن، ضخيم ( مثل چرم) و داراي پوسته و ترك هاي دردناك مي گردد. تخمين زده شده كه 2 درصد افراد جامعه داراي اين نوع اگزماي تماسي دست مي باشند. به طور كلي هر ماده اي ممكن است باعث بروز حساسيت تماسي دست گردد ولي از همه شايعتر برخي از فلزات مثل نيكل و كروم، مواد آرايشي، برخي از گياهان مثل پيچك سمي، مواد پلاستيكي و گاهي داروهاي موضعي مثل كرم نئومايسين را مي توان نام برد. نيكل و كروم در پوشش بسياري از وسايل فلزي روزمره مثل جواهرات بدلي، زيورآلات، ساعت، وسايل آشپزخانه و تعداد بي شماري لوازم ديگر وجود داشته و با اين حساب متوجه مي شويد كه پرهيز از تماس با اين فلزات چقدر مشكل مي باشد. ساير عوامل ذكر شده نيز به وفور در زندگي ما وجود دارند و لذا اجتناب از آنها خيلي مشكل و در حقيقت غير ممكن است. به اين دليل در تشخيص اين نوع اگزماي تماسي دست بايد نهايت احتياط از جانب پزشك به عمل آمده و حتماً تشخيص با تست هاي دقيق آزمايشگاهي (در حد امكان) تأييد گردد زيرا اين تشخيص دردسرهاي زيادي براي بيمار به وجود مي آورد و استرس هاي فراواني را برايش ايجاد مي نمايد

مهمترين قسمت درمان ، پرهيز ( تا حد امكان) از ماده حساسيت زا مي باشد و اگر اين مطلب خوب رعايت شود ، نه تنها نياز به درمان دارويي بسيار كاهش مي يابد بلكه گاهي بدون درمان دارويي هم فرد خود به خود بهبود مي يابد.

ب- اگزماي تماسي دست از نوع تحريكي:در اين حالت ماده مسئول، باعث تحريك و آزار پوست و ايجاد اختلال و تخريب در ساختمان مي گردد. اين نوع شايعترين علت اگزماي دست خانم ها را تشكيل مي دهد. موادي كه بيشتر مسئول بروز اين حالت هستند عبارتند از شوينده هاي ودترژانت ها (مثل وايتكس و غيره) مواد آرايشي، فرآورده هاي نفتي، سيمان، اسيدها و مواد قليايي. لازم به تذكر است كه هر كس به مدت طولاني زياد با آب و مواد پاك كننده سر و كار داشته باشد خواه ناخواه مبتلا به اين عارضه مي شود لذا بروز آن در آشپزها، خانم هاي خانه دار، مادراني كه بچه كوچك دارند و شغل هاي خدماتي ، دور از انتظار نيست . مگر اين كه مراقبت و محافظت دقيق و مرتب از پوست دست به عمل آيد. در اينجا هم اصل كلي درمان، پرهيز از تماس مستقيم با مواد تحريك كننده است.


توصيه هاي كلي به خانمهاي خانه دار

1- شستشوسعي كنيد كه در طول روز حداكثر 3 بار دستهايتان به طور مستقيم با آب و صابون تماس داشته باشد. انجام اين كار در ابتدا مشكل است (به خصوص براي خانم هاي ايراني كه اكثراً تا حدي وسواس شستن دارند) ولي با كمي تمرين و ظرف مدت كوتاهي اين مسئله جا افتاده و به طور مثال مي توانيد تنظيم كنيد كه فقط در هر بار وضو گرفتن، دست با آب تماس مستقيم داشته باشد (آب ولرم بهتر است).


2- استفاده از مرطوب كنندهچون پوست افراد اگزمايي معمولاً خشك است ، استفاده مرتب از كرم مرطوب كننده خيلي خوب و توصيه مي شود. در مورد نوع و مارك كرم مصرفي حتماً با متخصص پوست مشورت كنيد و هيچگاه سر خود آن را از داروخانه نخريد. علت اين است كه شما مي خواهيد اين كرم را مرتب و مكرراً استفاده نمائيد و اگر آن كرم به هر دليل مناسب پوست جنابعالي نباشد بسيار مضر بوده و چه بسا مشكل دستتان را بدتر كند. بلافاصله بعد از شستشو يا حمام، با يك حوله نرم پوست را با آرامي خشك كرده و سريعاً كرم نرم كننده يا مرطوب كننده بماليد. از همين كرم در طول ساعات بيداري هم بايد به دفعات و مكرراً استفاده شود.


3- تأثير مواد غذاييارتباط خوردن مواد غذايي با اگزماي تماسي دست دقيقاً مشخص نيست. اگر فكر مي كنيد رابطه اي بين بيماري شما و ماده غذايي خاصي وجود دارد بهتر است حداقل براي 3 ماه آن ماده غذايي خاص را از رژيم خود حذف نمائيد. البته لازم به تذكر است كه گاهي تماس دست با محتويات آن ماده غذايي در حين خوردن موجب بروز اگزما مي شود يعني ورود آنها به دستگاه گوارش نقشي در اينجا ندارد. به طور كلي بهتر است كه از خوردن نوشيدنيهاي حاوي رنگهاي خوراكي و مواد شيميايي افزودني، قهوه، كاكائو، شكلات، تنقلات مثل پفك نمكي، سوسيس و كالباس، كنسرو به خصوص كنسروهاي مانده، سس، ادويه و فلفل پرهيز كنيد.


4- آرامش فكريداشتن آرامش فكري و پرهيز از استرس در كليه مراحل زندگي و براي هر كس (بيمار يا سالم) بسيار مفيد است.


5- پرهيز از...از مصرف مواد آرايشي، عطرها، اسپري هاي خوشبو كنده و سيگار حتي الامكان پرهيز نمائيد.


6- استفاده از دستكشجهت كارهاي منزل حتما از دستكش استفاده كنيد. دستكش پوشش محافظي است كه پوست گرانبهاي دست شما را از گزند مواد آسيب رسان خارجي حفظ مي كند.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

مطالب جالبي در مورد پستان ها براي خانومها


اصولاً پستانهاي زن را نمي توان جزئي از اندام جنسي او به شمار آورد. مهمترين نقش آنها در شيردهي است ولي از طرفي نمي توان نقش بسزاي پستانها در تحريکات جنسي و لذت شهواني را ناديده گرفت. فرايند ظهور و رشد سينه هاي زن در دوره بلوغ جنسي اش رخ مي دهد و اين رشد توسط هورمونهاي جنسي از جمله استروژن و پروژسترون کنترل مي شود.
 
 ساختار پستانها
 غدد پستاني بجز دوران بارداري و شيردهي در يک مرحله غير فعال به سر مي برند. ساختار اصلي آنها بافت چربي و همينطور بافت کشي متشکل از رشته هاي الاستيک مي باشد. هر پستان از 20-15 بخش به نام «لوب» تشکيل شده است که مانند گلبرگهاي گل مينا در کنار هم قرار دارند. هر لوب بنوبه خود از لوبولهاي کوچکتر و در نهايت هزاران لوبول ريز تشکيل يافته است که در آنها شير توليد مي شود. در بين اين اجزا شيارهايي به نام مجرا وجود دارد که به مرکز نوک پستان در ناحيه تيره پوست که «آراُلا» نام دارد منتهي مي شود. فضاي باقيمانده ميان مجراها و لوبولها را چربي پر مي کند.

 هر کدام از اين غدد مولد در سطح رويي قفسه سينه و در بالاي ماهيچه پکتوراليس قرار دارند. زمان حاملگي حجم اجزاي خوشه مانند داخل لوبها افزايش يافته و طي دوره توليد شير، سلولها مواد تشکيل دهنده شير از جمله پروتئين و چربي توليد مي کنند. اين سلولها همچنين به هنگام شيردهي منقبض شده و باعث خروج آن از پستانها مي شوند.
 
 داخل پستانها هيچ ماهيچه اي وجود ندارد، بلکه ماهيچه «پکتوراليس» درست زير آنها قرار گرفته و دنده ها را مي پوشاند. علاوه بر بافت چربي و فيبرهاي الاستيک مي توان به رگهاي خوني و همچنين رگهاي لنفاوي در سينه اشاره نمود. رگهاي لنفاوي در مسير خود به اجزاي لوبيا مانندي بنام غدد لنفاوي که معمولاً زير بغل، کشاله رانها و ديگر نواحي بدن يافت مي شوند، مي پيوندند.
 
 شکل ويژه پستانها و جايگاه مخصوصشان از طريق رباطهاي خاصي که بافت پستانها را در بر گرفته و آنها را حفاظت مي کنند تعيين مي شود. اين رشته ها که به «رباطهاي کوپر» معروفند در دوره حاملگي و نيز کهولت شل و يا کشيده مي شوند و موجبات آويزان شدن آنها را فراهم مي آورند.
  تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

روشهاي مراقبت و جلوگيري از افتادگي سينه در خانم ها


يکي از مشکلاتي که براي خانم ها، به خصوص از سنين 30 تا 40 سالگي پيش مي آيد، "افتادگي سينه" است. از آن جاييکه زيبايي سينه ها در اندام زنان نقشي اساسي را ايفاء مي کند، در اينجا به يک سري راهکارهاي ساده امّا مفيد که نتيجه ي جديدترين تحقيقات جهت پيشگيري و ترميم اين مشکل است، اشاره مي کنيم:

اندازه و مدل سينه ها، به نوعي، سنبل و نشان دهنده ي مليّت هر فرد مي باشد، در فرهنگهاي غير اسلامي به دليل نحوه ي پوشش آنها، زيبايي اين عضو زنانه، در ديد بيشتري قرار دارد، با توجه به اينکه امروزه، بيشتر خانم ها به دليل مد روز بودن، تمايل به داشتن سينه هاي بزرگ دارند، لازم است موارد زير را رعايت کنند:

1- وزن خود را ثابت نگاه داريد: نوسان و کم و زياد شدن وزن بدن، تأثيرات بسزايي در افتادگي سينه و ديگر اندام ها دارد، شما مي توانيد با کنترل و رعايت يک رژيم غذايي مناسب، همواره وزن خود را ثابت نگاه داريد، از رژيم هاي لاغري که مقدار وزن زيادي را در مدت کم توصيه مي کنند، جداً خودداري کنيد، چرا که به همان سرعتي که وزن شما کاسته شده، در مدتي کم نيز دوباره افزايش مي يابد، در نتيجه احتمال افتادگي سينه نيز افزايش مي يابد.

2- سوتيئن مناسبي انتخاب کنيد: دقّت در خريد سوتيئن، طبق اندازه و سايز سينه،  بهترين راه مبارزه با افتادگي و شل شدن سينه است، بنابراين در موقع خريد، تنها به زيبايي و فانتزي بودن آن توجه نکنيد، در اين بين کاملاً مراقب باشيد که در صورت تغيير در وزن خود، اندازه ي سوتيئن را طبق وزن و سايز جديد، تغيير دهيد، استحکام بند و نوع کش سوتيئن براي کساني که سينه هاي بزرگ دارند، بسيار ضروريست، کساني که سينه هاي کوچک دارند با استفاده از سوتيئن هاي پددار مي توانند، ظاهر و اندازه ي سينه را بزرگتر و زيباتر جلوه دهد. البته وجود اين پد ها مانع از تنفس پوست مي شود و خود به نوعي مضرّ است، در مراسم و ميهماني هاي خاص براي جلوه اي زيباتر مي توانيد از سوتيئن هاي فنردار و ژله اي استفاده کنيد.
3- عادت کنيد که صاف و بصورت قائم بايستيد: طريقه ي ايستادن قائم و صاف، يکي از عوامل مهم در زيبا جلوه تر کردن حالت سينه است، براي اين منظور مي توانيد بطور منظم در ورزشهاي خود، از دستگاههاي تناسب اندام و تمرينهايي که مخصوص تقويت عضلات سرشانه ها و  نگه دارنده ي ماهيچ هاي سينه است، استفاده کنيد، در صورت نياز ماساژهاي دوره اي را نيز در برنامه خود بگنجانيد.

4- خشکي پوست: از آنجاييکه پوست سينه و سرشانه بسيار ظريف و حساس هست،  براي زيبايي و جواني بيشتر آن، بطور مداوم از کرمهاي مرطوب کننده مخصوص مصرف کنيد، همچنين در هنگام تابش مستقيم آفتاب و سولاريم، حتماً از کرمهاي ضد آفتاب استفاده کنيد.

5- تست ماموگرافي: بطور منظم براي کنترل و معاينه به پزشک مراجعه کنيد، به دليل تغييرات هورموني در مواقع تخمک گذاري، قاعدگي و ...، سعي کنيد ماهانه تاريخ مشخصي را براي اين کار در نظر بگيريد. با مشاهده توده اي غيرعادي نرم در بازو يا سينه که زير دست بصورت گردشي حرکت کند، سريعاً به پزشک مراجعه کنيد.

6- به هنگام ورزش و دويدن حتماً از سوتيئن هاي مخصوص ورزشي استفاده کنيد: طبق مطالعات اخير دانشگاههاي انگليس، افتادگي سينه در کساني که بطور دائم از سوتيئن هاي مناسب استفاده مي کنند تا 40% کاهش مي يابد، همچنين اين آمار گوياي اين است که درصد افتادگي سينه در خانم هايي که در هنگام ورزشهاي پرتحرک از سوتيئن هاي مخصوص ورزشي استفاده مي کنند تا 78% کاهش خواهد يافت.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

غذاهاي ممنوع در دوران بارداري


آنچه در دوران بارداري توسط مادر خورده مي شود،تاثير ويژه اي بر جنين در حال رشد خواهد داشت. غذاهايي كه قبلا مي خورديد و مورد علاقه و اشتهاي شما بود، در دوران باردراي محدود خواهد شد. زيرا ممكن است تاثير سوء بالقوه بر جنين داشته باشد. در ادامه به بعضي از غذاهايي كه مصرف آن در دوران بارداري ممنوع است، اشاره مي شود و علت ممنوعيت آن نيز ذكر خواهد شد.

1-    نيزه ماهي، كوسه ماهي، تاج ماهي، ماهي ماكرل، ماهي تونا كنسرو شده.اين ماهي هاي بزرگ ساكن در بندرگاه ها حاوي مقدار فراوان متيل سرب مي باشد كه اين ماده فلزي باعث رشد مغز و سيستم عصبي كودكان مي شود. همچنين ماهي سالمون، ميگو، ماهي پالاك و گربه ماهي نيز بايد به مقدار محدود مصرف شود.
2-    ماهي رودخانه اي، درياچه و جويبار و يا هر جانور آبي ديگر ممنوع است. آنچه به عنوان سرگرمي توسط قلاب ماهيگيري بدست مي آيد ممكن است حاوي باكتري يا مواد شيميايي باشد. بنابر اين بهتر است ماهي از محل هايي ديگر تهيه شود كه سلامت آن تضمين شده باشد.
3-    گوشت ، مرغ و غذاهاي دريايي خام يا بدون طبخ كامل: غذاهايي حيواني كه كامل طبخ نشده ، ممكن است حاوي باكتري ها و ويروس هاي فراواني باشد. بنابر اين طبخ كامل آن لازم است. در مورد تخم مرغ و ساير تخم ها نيز به همين ترتيب بايد طبخ كامل شود.
4-    هات داگ(سوسيس) و گوشت هاي ساندويچي مثل تركي، سوسيس دودي و...زيرا اين غذاها مستعد نوعي باكتري هستند كه ممكن است موجب سقط جنين ، مرده زايي و ساير مشكلات شود.
5-    محصولات لبني غير پاستوريزه مثل پنير ، ماست، دوغ محلي و... ممنوع است.
6-    نوشيدني هاي غير پاستوريزه . زيرا ممكن است آلوده به نوعي ويروس به نام e.coli  باشد.
7-     جوانه سبزيجات خام مثل شبدر، يونجه و لوبياي مانگ. به طور كلي جوانه هايي از اين نوع مناسب هيچ كس نيست زيرا حاوي ويروس مي باشد.
8-     مكمل ها و چاي گياهي. گياهان مواد طبيعي هستند ولي مصرف آن ها در دوران بارداري توصيه نمي شود.
9-     الكل. كليه نوشيدني هاي الكلي ، آب جو، شراب و... باعث از بين رفتن اكسيژن مي شود و رشد طبيعي جنين را غير ممكن مي كند. تاثير الكل بر مهارت عقلاني و هوشي جبران ناپذير است.

10 - آب شير مناطق توسعه نيافته و به اصطلاح محروم.  بهترتا زمان حضور در اين اماكن از آب بطري استفاده كنيد.
11-    غذاهايي كه ايجاد حساسيت و آلرژي مي كند. با توجه به سابقه خانوادگي ، كودك شما ممكن است نسبت به بعضي غذاها آلرژي نشان دهد. از خوردن غذاهاي حاوي بادام زميني در دوران بارداري و شير دهي اجتناب كنيد.


تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

ترميم و رفع افتادگي پوست با ماسک اوسرين!!


 
براي شادابي و افتادگي پوست صورت خانمها و آقايان بخصوص اطراف لبها چه ماسک طبيعي پيشنهاد مي دهيدکه بشود در منزل هم تهيه کرد ؟!

براي شادابي و افتادگي پوست صورت خانمها و آقايان بخصوص اطراف لبها چه ماسک طبيعي پيشنهاد مي دهيد که بشود در منزل هم تهيه کرد ؟!
براي شما دوست عزيز که ماسکي براي افتادگي پوست صورت بخصوص اطراف لبها خواسته بوديد ماسک ويژه ي اوسرين را توصيه ميکنم که با تهيه ي مواد لازم آن در منزل به راحتي ميتواني آن را درست کرده و استفاده کني .اين ماسک به دليل وجود مواد بسيار مفيد براي پوست مي تواند اقتادگي پوست صورت را به تعويق بيندازد و در شادابي و جوان نگه داشتن آن کمک بسياري کند و تفاوتي هم نمي کند هم براي خانمها و هم آقايان .
 
مواد لازم براي تهيه ي ماسک اوسرين :
 
روغن زيتون………
سوياي خام……….
اوسرين……………. ( اوسرين يک روغن است که در داروخانه ها يافت مي شود)
عسل طبيعي ……..
 
ابتدا سويا را با روغن زيتون داخل شيشه قهوه اي رنگ(شيشه شربت سرماخوردگي کودکان) ريخته در جاي گرم و تاريک(داخل کابينت آشپزخانه) به مدت يک هفته نگهداريد. سپس با استفاده از صافي ريزي (يا جوراب زنانه) آن را صاف کرده، اين روغن را با دقت به کمک کاردک چوبي به اوسرين بيفزاييد. بعد عسل را کم کم به آن افزوده کاملا هم بزنيد.
 اين ماسک را هفته اي دو تا سه بار به مدت ده تا پانزده دقيقه  روي پوست زده و بعد از زمان معلوم ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد و خنک بشوييد . اين کار را ترجيحا شب قبل از خواب انجام دهيد و هنگام خواب پوستتان را با کرم شب مناسب آن مرطوب کرده و به آرامي بر خلاف جهت يعني از پايين به بالا ماساژ دهيد .
 
مواد موجود در اين ماسک باعث رفع افتادگي پوست شده آن را ترميم مي کند و شادابي را به آن برمي گرداند. حتما از عسل طبيعي استفاده نماييد تا معجزه خواص آن را ببينيد.
 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

خانم ها هميشه پيروز هستند


 



مردي ناخوش و خسته شده بود از اينکه بايد هر روز به سر کار برود درحاليکه همسرش در خانه به سر ميبرد    

And further jealous of her, as she received lot of Women's Day wishes and compliments

و بعلاوه به او حسوديش شد، چرا که همسرش بسياري تعاريف و آرزو و تبريک در روز زن دريافت کرده بود
 

He wanted her to see what he went through so he prayed
:

دلش خواست که همسرش بفهمد که او چه کارهايي انجام ميدهد

:پس آرزو کرد  

  تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

 

 


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

هشت رازي كه زنها نمي خواهند مردها بدونند


 

آيا تابه حال به اين فكر كرده ايد كه در ذهن خانم ها چه مي گذرد؟ آيا مي دانستيد كه گاهي اوقات منظور خانم ها آن چيزي نيست كه بر زبان ميآورند؟ آنها ممكن است چيزي به زبان بياورند و منظورشان دقيقاً برعكس آن باشد. اما خانم ها واقعاً چه مي خواهند؟ در اين مقاله رازهايي را برايتانفاش مي كنيم كه خانم ها اصلاً دوست ندارند شما آنها را بدانيد!

 
 * بلوندها هميشه هم خنگ نيستند. اگر فكر مي كرديد كه همه بلوندها خنگ هستند بايد بگويم كه كاملاً در اشتباهيد. رنگ مو ارتباطي با هوش ندارد. آنها فقط خودشان را خنگ جلوه مي دهند كه جذاب تر و بانمك تر به نظر برسند و شما پول بيشتري خرجشان كنيد. و اگر شما اين كار را بكنيد آنوقت بايد بگوييم كه خنگ شما هستيد نه آنها!

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

مرد و زن



مرد از راه مي رسه، ناراحت و عبوس

زن:چي شده؟

مرد:هيچي ( و در دل از خدا مي خواد که زنش بي خيال شه و بره پي کارش)


تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

چرا دختران تا زمان ازدواج نمي‌توانند



چرا دختران تا زمان ازدواج نمي‌توانند شهوات خود را بروز دهند؟در اين جهت فرقي بين دختر و پسر نيست. كسي كه پيرو قانون اسلام است و به حفظ عفت فردي و اجتماعي اعتقاد دارد، بايد شهوتش را كنترل كند، چه دختر باشد و چه پسر. اشباع غريزه جنسي از نظر اسلام بايد از راه صحيح يعني ازدواج شرعي و قانوني صورت گيرد. هر گونه فعاليت ارادي كه با انگيزه شهوت انجام گيرد، براي دختر و پسر حرام است.در بين كساني كه خود را مقيد نمي‌دانند، پسران براي خود مانع كم‌تري در سطح جامعه مي‌بينند؛ از طرفي شرم و حيا در آنها كم‌تر است،‌از اين رو چه بسا از طريق غير مشروع به خواسته‌هاي نفساني خود دست مي‌يابند.ممنوعيت روابط نامشروع در اسلام و در اديان آسماني، به خاطر جهات متعدد است، از جمله:1ـ حفظ كانون گرم خانواده و برقراري پيوندهاي خانوادگي و حفظ نسل و پيوندهاي خوني و فاميلي.2ـ نگه داشتن حرمت و احترام زن و ممنوعيت نگاه ابزاري و جنسي به زن.3ـ كنترل و محدوديت شهوات براي شكوفايي استعدادها و ارزش‌هاي عالي انسان.4ـ جلوگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و رواني افراد جامعه و به خصوص دختران.جهت آگاهي بيشتر شما از آثار و نتايج آزادي روابط جنسي و عدم كنترل شهوت، بخشي از تحقيقاتي را كه در يك نشريه آمريكا در سال‌هاي گذشته صورت گرفته، برايتان بيان مي‌كنيم:نشريه آمريكايى «ايدرز دايجست» دربارة روابط پيش از ازدواج دختران و پسران مى نويسد: «هرساله 350 هزار دختر نوجوان امريكايى در سنين 15 تا 19 سال ـ دورة دبيرستان ـ به سبب ارتباط هاى نامشروع، آبستن شده و فرزندان غير قانونى خود را به دنيا مي آورند.... اين دختران با رؤياهايى چون ازدواج با دوستان پسرشان، اتمام تحصيلات، شروع يك زندگى ايده آل و دست يابى به يك شغل مناسب،‌ به اين ارتباط غير قانونى روي مى آورند. اما بسيار زود پرده هاى سراب گونة اين اوهام به كنار رفته و واقعيت زندگى روى خود را نشان مى دهد و متأسفانه، اين بيدارى درست در زمانى به دست مى آيد كه اين دختران نوجوان ديگر شانسى براى برخوردارى از يك زندگى سالم و ايده آل ندارند».اين روزنامه در ادامه علت بروز اين نابهنجاري‌هاى جنسى را روابط آزاد دختر و پسر در مدارس دانسته، طى گفتگويى با تعدادى از اين دختران، به نقل از يكى از آنان مي‌نويسد:«اي كاش زمان به عقب بر مى گشت! اى كاش به عنوان عضوى از خانواده در ميان والدينم جاي داشتم. اى كاش هنگامى كه زمينه هاى ايجاد يك ارتباط نامشروع برايم فر

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

مشکلات جنسي در اکثريت خانمها


آيا مي دانيد يک پنجم زنان به اين مشکل جنسي مبتلا هستند و ....
 
مشكل جنسي يك‌پنجم زنان
ديس‌پارونيا يا مقاربت دردناک، عارضه‌‌اي است که زنان را گرفتار مي‌کند. در اغلب موارد علل مقاربت دردناک، حتي اگر مدت‌ها طول کشيده باشد، قابل برطرف کردن هستند اما ممکن است پس از اينکه علت اوليه بيماري برطرف شد، فرد با توجه به تجربيات قبلي، همچنان احساس درد کند...
 
 اين عارضه، عارضه‌اي شايع است و تا يک‌پنجم زنان ممکن است زماني در طول زندگي‌شان دچار آن شوند. دانستن 10 نكته زير درباره ديس‌پارونيا مي‌تواند به مواجهه بهتر شما با اين بيماري كمك كند.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نقش گروه خوني زنان در شانس بارداري آن ها




محققان با تحقيق بر روي گروهي از زناني كه براي باروري تحت درمان بودند به اين نتيجه رسيدند كه

زنان داراي گروه خوني o از نظر كمي و كيفي با تخمكهاي ضعيف تري روبرو هستند.در مقابل زنان داراي گروه خوني a از نظر كمي و كيفي تخمكهاي بهتري را دارا بوده اند.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

عادتهايي که باعث سردي روابط زناشويي مي شود!


 
   
 
براي آنکه زندگي زناشويي تان به خوبي پيش رود، بي خود به دنبال شگردهاي معجزه آسا نباشيد.

در عوض، مي توانيد از برخي از تله هايي که احتمال دارد در درازمدت رشته هاي پيوند دهنده بين شما را سست و ضعيف کند، دوري کنيد. در اينجا راهنمايي کوچکي در مورد عادات بدي که کاملا بايد کنار بگذاريد ارائه مي دهيم!

1) تلويزيون

تلويزيون قاتل عشق است. در اين مورد هيچ شکي نداشته باشيد! شام خوردن جلوي تلويزيون را قدغن کنيد. هر شب غذا خوردن جلوي تلويزيون به همراه گويندگان نمي گذارد حواستان به يکديگر باشد، از آن گذشته آن قدر جلوي تلويزيون به تماشاي فيلم مشغول بوده ايد که وقتي به رختخواب مي رويد ، حتي ديگر وقت نداريد با هم حرف بزنيد و از حال يکديگر باخبر شويد. تنها چاره کار اين است که اين دشمن را از زندگي عاشقانه بيرون بيندازيد! براي آنکه در اين کار زياد سخت گيري نکرده باشيد ، مي توانيد موافقت کنيد که در هفته ، ? شب تلويزيون خاموش باشد.

2) خانه نشيني

به خاطر تلويزيون و يا بنا به دلايلي، ديگر بيرون نمي رويد! مگر درهاي آن رستوران دنج و کوچکي که آن قدر عاشق اش بوديد ، بسته شده؟ پس آن شب هايي که با هم به سينما مي رفتيد و به بگومگوهاي پرشور و حرارت مي پرداختيد چي شد؟ و حالا فقط ماهي يکبار آن هم فقط براي ديدن دوستان بيرون مي رويد و احتمالا آنها هم براي بازديد پيش شما مي آيند. ديگر از گردش هاي دونفره و شب نشيني هاي رمانتيک خبري نيست! بايد دوباره آن حال و هوا را به دست آوريد و به اتفاق يکديگر از خانه بيرون بزنيد! حالا که به تازگي از شر تلويزيون خلاص شده ايد، از پولي که براي ماليات آن کنار مي گذاشتيد، براي گردش و بيرون رفتن استفاده کنيد!

3) ساعات اضافي

ديگر دير از سر کار به خانه برنگرديد! نه تنها براي خودتان وقت نداريد بلکه علاوه بر آن خستگي و عصبانيت تان را با خود به خانه مي آوريد که حقيقتا جز خوشايندي براي همسرتان نيست! تنها کافي است که کار، تمام زندگيتان را به خود مشغول کند، به سرعت تنها موضوعي مي شود که از آن در خانه حرف مي زنيد. بس کنيد! سعي کنيد به حد کافي زود به خانه برگرديد تا قبل از شام کمي وقت براي خودتان و يا با هم بودن داشته باشيد. به شرطي در اين مدت جلوي تلويزيون ولو نشويد! و خصوصا براي آنکه توجه بيشتري به يکديگر داشته باشيد، هر ازگاهي کار را از ياد ببريد.

4) رسيدگي به وضع ظاهر

فکر نکنيد چون ديگر زن و شوهر هستيد و چندين سال از زندگي مشترکتان مي گذرد، بايد نسبت به وضع ظاهرتان بي خيال شويد! دست از شلختگي و نا مرتب بودن برداريد، موهايتان را ژوليده و درهم رها نکنيد، از ريخت و پاش کردن در خانه خودداري کنيد و به خودتان برسيد! همسرتان مطمئنا شما را همانگونه که هستيد دوست دارد، با اين حال چرا سعي نمي کنيد خود را به بهترين شکل نشان دهيد؟ به اين ترتيب به او نشان مي دهيد که حضور او و تاثيري که بر او مي گذاريد برايتان مهم است!

5) بي توجهي

يکي ديگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها ، بي توجهي است. در اينجا منظور از توجه کردن گل خريدن و يا هديه دادن نيست بلکه تنها نگاه کردن به همسرتان است. زماني که همسرتان آرايشگاه رفته و يا کت جديدي خريده است به او توجه نشان دهيد؛ به خصوص زماني که او را شيک و زيبا مي بينيد و يا وقتي که او با تعريف هاي بجا و مناسبش شما را تحت تأثير قرار مي دهد، از او تعريف کنيد. زيرا تعريف و تمجيد ها هميشه خوشايند هستند ، اما تنها زماني که درست و بجا به کار برده شوند.

6) حسادت مفرط

دست از پاييدن و سين جين کردن همسرتان برداريد زيرا زندگي مشترک براساس اعتمادي دو جانبه بنا مي شود. شک و بدگماني هاي بيش از حد شما ، در نهايت او را به ستوه آورده و به سمت فرد ديگري هل مي دهد!

7) خانواده همسر

نه، مطمئنا تمام خانواده هاي همسر آنگونه که در فيلم ها به صورت منفي نشان داده مي شوند، نيستند. تفاهم بين همسر و خانواده شما اغلب مي تواند گرم و صميمانه باشد. اما نکته مهم آن است که بدانيد زماني که اين تفاهم به حد کافي وجود دارد ، چيزي را به همسرتان تحميل نکنيد. چنانچه احساس مي کنيد که همسرتان از رفت وآمد هاي آخر هفته کم کم خسته مي شود به او اصرار نکنيد آخر هر هفته براي ناهار با خانواده شما باشد و البته اين قاعده در مورد ميهماني هاي همکاران و دوستان قديمي نيز صدق مي کند.

8) نبود برنامه

تشکيل خانواده به معناي گذراندن زندگي بدون در نظر گرفتن آينده نيست. شما بايد به اتفاق هم آينده تان را بسازيد. از برنامه هاي کوتاه مدت (مکاني که تعطيلات را در آنجا مي گذرانيد، خريد اتومبيل و...) گرفته تا برنامه هاي بزرگ تر (بچه دار شدن، عازم شهر ديگري شدن و...) بي درنگ در مورد آينده تان و اينکه چگونه با آن روبه رو مي شويد فکر کنيد. اين عمل روابط شما را منسجم تر و شور و شوق پيش روي در زندگي را در شما شعله ور مي کند!

9) سکوت

مطئنا عدم گفت وگو براي زندگي زناشويي مضر است. اين امر بنا به دلايل مختلف اغلب ناشي از کمبود وقت و يا بي توجهي زن و مرد نسبت به يکديگر است که در بالا از آنها نام برده ايم. با اين حال، معمولا گفت وگو ميان زن و مرد صورت مي گيرد، اما هيچ يک از طرفين به حرف هاي يکديگر گوش نمي دهند... در اين حالت، موضوعي را با هم مطرح کنيد و سعي کنيد حقيقتا حرف طرف مقابل تان را بفهميد. درصورت نياز، بي درنگ از يک روان درمانگر کمک بگيريد.
 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

زنان چاق وسزارين



آمارها نشان مي دهد؛ 20 درصد از زناني كه اضافه وزن دارند فرزندان خود را با عمل سزارين به دنيا مي آورند.

به گزارش سلامت نيوزبه نقل از خبرگزاري آلمان به گفته محققان دانشگاه ليورپول انگلستان اين در حالي است كه خطرات ناشي از جراحي در زنان چاق 5/3 برابر بيشتر از خطراتي است كه در زنان داراي وزن نرمال و طبيعي بوجود مي آيد.بنابراين گزارش؛ محققان تاكيد كردند علت اين امر آن است كه چربيهاي اضافي در اين زنان باعث ضعف انقباضات رحم مي شود كه مشكلات را براي زنان چاق ايجاد مي كند.ياد آور مي شود؛ علت بروز ضعف انقباضي، اختلال در سوخت و ساز و متابوليسم كلسيم است.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

سرگذشت جوانان در دهه های 60، 70، 80 (طنز)


پسر دهه 60 :دارم میرم جبهه
پسر دهه 70 :دارم میرم دختر بازی
پسر دهه 80 :دارم میرم بیمارستان سم زدایی :
 


دختر دهه 60 : مرد باید با اخلاق باشه
دختر دهه 70 :مرد باید تحصیلکرده باشه
دختر دهه 80 :مرد باید پولدار باشه:32:
 


پسر دهه 60 :شریعتی می خواند
پسر دهه 70 :شاملو می خواند
پسر دهه 80 :هری پاتر می خواند :13:
 


دختر دهه 60 :دختر بدون بکارت باید بره بمیره
دختر دهه 70:اشتباه بزرگی کردم خاک تو سرم
دختر دهه 80 : دختر باکره یعنی امل و بی فرهنگ. باید بره بمیره  :



پسر دهه 60 :مرگ بر اثر جنگ با عراق
پسر دهه 70 :مرگ بر اثر تصادف با موتور و ماشین
پسر دهه 80 :مرگ بر اثر اور دز و سنکوپ بر اثر استعمال هرویین و ایدز و سوانح رانندگی :



دختر دهه 60:امامزاده معصوم ودیگر امامزاده ها را شفیع می کرد دعا و نذر
می کرد وبالاخره حاجت دل خود را می گرفت
دختر دهه 70 :پیش رمال و دعا نویس می رفت و حاجت خود را طلب می کرد.
دختر دهه 80 :در شرکت های خصوصی به هر نحو که شده رفع حاجت می کند:41:



پسر دهه 60 :پیکان 54 و مسافر کشی
پسر دهه 70 :پراید و دختر بازی
پسر دهه 80 :پژو و تصادف منجر به فوت:
 


دختر دهه 60 :طلاق بعد از 10 سال آنهم یک در 1000
دختر دهه 70 :طلاق بعد از 5 سال آنهم یک در 100
دختر دهه 80 :طلاق بعد از 6 ماه الی یک سال آنهم یک در5 :
 


پسر دهه 60:خدایا جنگو تموم کن
پسر دهه 70 :خدایا یه خونه خالی برسون
پسر دهه 80 :خدایا برسون یه دومثقال شیره و یه دو سورت شیشه :3895:

 

جوان دهه 60 :خدایا آبروی مرا حفظ کن
جوان دهه 70 :خدایا پول منو زیاد کن
جوان دهه 80 :کارت سوخت داری داداش :(

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

10 كليد طلايي كه هر زن شيك بايد داشته باشد


مجلات مختلف همچون الي و ووگ چيزهاي زيادي در مورد نحوه لباس پوشيدن مي گويند، اما واقعيت اين است كه زنان همانند مردان نياز به چيزهاي دارند كه داشتن آنها براي اينكه شيك و مد باشند، ضروري است و بدون آنها مثل اين است كه يك راهبه و فرد روحاني بدون دعا و نماز باشد.

1- يك پيراهن مشكي:

داشتن آن براي هر زني ضروري است. اين لباس اشخاصي مانند آدري هيپبرن درفيلم  صبحانه اي براي تيفاني و مونيكا بلوچي در فيلم مالن را ماندگار كرد. پيراهن مشكي لباسي است كه مي توان آن را در تمام موقعيتها و در هر زمان و مكاني پوشيد.

2- يك كيف دستي شيك و با كيفيت خوب:

 كيف هايي كه از مواد خوبي تهيه شده باشند و ظاهر شيكي داشته باشند، باعث مي شوند كه به شما توجه شود. كيف نخستين چيزي كه افراد متخصص مد و خوش سليقه در افراد مشهور به آن توجه مي كنند.

3- عينك آفتابي:

 عينكها مكمل صورت شما هستند و زماني كه آن را به چشم مي زنيد، شما را اسرار آميز و مرموز نشان مي دهند.

4- يك دستبند يا النگوي طلا:

به شما زيبايي و شيكي خاصي مي بخشد. خصوصا اگر دستبندي داشته باشيد كه نام شما در سرتاسر آن نوشته شده باشد.

5- عطري گرانبها و خوشبو:

بوي فريبنده و برانگيزنده عطري عالي، حسي از جذابيت و فريبندگي و مرموز بودن را به شما مي بخشد. اين عطر باعث مي شود كه فردي آن را بو كرده است، بخواهد تا شما را بشناسد و اسرار شخصيت شما را بداند.



ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

زايمان درآب موفق ترين روش زايمان طبيعي




زايمان در آب از موفق ترين روش هاي زايمان طبيعي است كه به عنوان يك روش غير تهاجمي و طبيعي همراه با كاهش چشمگير درد زايمان مطرح است.

دكتر طباطبايي متخصص زنان و زايمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: ترس از درد بارداري طبيعي مهمترين علت امتناع زنان از زايمان طبيعي در كشورمان است كه باعث شده آمار سزارين سه برابر بيشتر از آمارهاي جهاني شود.وي گفت: در زايمان درآب طول مدت زايمان كاهش چشمگيري پيدا مي كند و كاهش صدمات كانال زايماني از ديگر مزيت اين روش است.وي تصريح كرد: آثار آرامش دهنده آب باعث كاهش اضطراب و ترس مادر مي شود كه اين خود باعث كاهش درد زايمان نيز است.




نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

خانم ها مثل چي هستند-


: خانم ها مثل راديو هستند
.هر چي مي خواهند مي گويند ولي هر چه بگويي نمي شنوند

: خانم ها مثل شبكه اينترنت هستند
.از هر موضوعي يك فايل اطلاعاتي دارند

: خانم هامثل چسب دوقلو هستند
.اگر دستشان با گوشي تلفن مخلوط شد, ديگر بايد سيم را بريد

: خانم ها مثل موتور گازي هستند
پر سر و صدا , كم سرعت , كم طاقت

: خانم ها مثل رعد و برق هستند
.اول برق چشمهاشون مي رسه , بعد رعد صداشون

: خانم ها مثل ليمو شيرين هستند
.اول شيرين و بعد تلخ مي شوند

: خانم ها مثل موبايل هستند
.هر وقت كاري مهم پيش مي آيد در دسترس نيستند

: خانم ها مثل گچ هستند
.اگر چند دقيقه مدارا كنيد آنچنان سخت مي شوند كه هيچ شكلي نمي گيرند

: خانم ها مثل كنتور برق هستند
.هر از چند سالي يكبار سن آنها صفر مي شود

: خانم مثل فلزياب هستند
.هرگاه از نزديكي طلافروشي رد مي شوند عكس العمل نشان مي دهند

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

خانم ها كي ورزش كنند؟




از آنجا كه روي ورزشكاران زن پژوهش هاي دقيق و گسترده اي صورت نگرفته است، يك اتفاق نظر و تفاهم كلي درباره سطح عملكرد آنها وجود ندارد.

وجود اختلافات فيزيولوژيك و نيز ساختاري بين جنس زن و مرد هم مزيد بر علت شده است. اگرچه بر اساس نظرسنجي ها، اكثر ورزشكاران زن معتقد به افت عملكرد بدني در دوران قاعدگي هستند، اما از لحاظ فيزيكي زناني بوده اند كه در طي زمان قاعدگي قادر به شكستن ركوردهاي جهاني شده اند.

فعاليت ورزشي شديد سبب كاستن سطح استروژن در خون مي شود، اما لزوماً بر سطح عملكرد بدني اثري ندارند.

در تمرينات با شدت يكسان، اختلافي در ميزان بروز آسيب هاي ناشي از ورزش در زن و مرد ديده نمي شود.

قرص هاي ضدبارداري هر چند ممكن است سبب تغييرات چشمگير فيزيولوژيك در بدن زن شوند، اما تاثير عمده اي روي عملكرد فرد نخواهند گذاشت.

حاملگي در دو تا سه ماه اول، اثر منفي روي عملكرد نمي گذارد. لابد مي دانيد در المپيك سال 1956 ملبورن، سه تن از برندگان مدال طلا حامله بودند. حتي بعد از طي حاملگي اگر وضعيت جسمي به شكل پيش از حاملگي زن بازگردد، مشكلي در رقابت هاي ورزشي نخواهد داشت.

ورزش سبب بهبود تراكم استخوان زنان نمي شود، بلكه فقط سبب حفظ آن مي شود. در صورت مصرف مقادير كافي كلسيم ، ورزش احتمالاً در شكل گيري استخوان هاي قوي تر كمك خواهد كرد.

از طرفي هيچ محدوديت سني براي شركت در ورزش هاي استقامتي وجود ندارد، حتي زنان 80 ساله هم توانايي شركت منظم در دوهاي ماراتن را دارند، اگر چه مدت زمان طي شده بيشتر خواهد بود. دقيقاً معلوم نيست كه آيا زنان سريع تر مي دوند يا مردان؟ فقط مي دانيم كه در ازاي هر دهه ي عمر، زنان توانايي سرعت بخشي در دويدن به ميزان 14 متر در دقيقه را دارند. در حالي كه اين رقم براي مردان 7 متر در دقيقه است.

البته با توجه به اختلالات فيزيكي به نظر نمي رسد كه زنان توانايي غلبه بر مردان در مسافت هاي كوتاه را داشته باشند، اما برعكس اين موضوع در دوهاي با مسافت طولاني صدق مي كند كه به نظر مي رسد به علت چربي بالاتر موجود در بدن زنان است كه به عنوان منبع انرژي عمل مي كند. به علاوه تعريق در دماهاي بالاتر بدن، سبب حفظ و نگهداري بيشتر آب بدن خواهد شد.


تفاوت فيزيولوژيك بين زنان و مردان ورزشكاراين اختلافات در زمينه سيستم اسكلتي و عوامل بيو مكانيكي نمود دارد.

ورزشكاران زن به طور معمول (ولي نه هميشه) كوچك تر و كوتاه تر بوده، لگني پهن تر دارند، زانوها به داخل متمايل شده و ساق پاها انحناي كمتري دارند. اين ويژگي ها از جمله مواردي هستند كه احتمال ايجاد برخي از آسيب هاي مانند دردهاي كشككي- راني را بالا مي برند.

ورزشكاران زن درصد بالاتري از چربي بدن داشته و حدود 30 درصد قدرت عضلاني كمتري نسبت به مردان دارند كه به ويژه مربوط به اندام فوقاني است، اما در هر صورت اين تفاوت ها به رشته ورزشي خاصي بستگي دارد، تا اينكه جنسي خاص عامل آن باشد.


سودمندي ورزش در بانوانتمرينات منظم ورزشي داراي فوايد مشابهي در زنان و مردان است، يعني كاهش فشار خون، پايين آوردن تعداد ضربان قلب و افزايش ظرفيت هوازي همراه با كاهش درصد چربي بدن كه تمام اين موارد به پيشگيري از آترواسكلروز و بيماري هاي قلبي كمك مي كنند.

به علاوه ورزش هاي توام با اعمال وزن روي بدن، سبب تقويت استخوان ها و جلوگيري از پوكي استخوان مي شوند.

زماني تصور مي شد كه ورزش شديد به سيستم توليد مثل زنان آسيب مي رساند. در ضمن عقيده داشتند كه زنان به ويژه در جريان عادت ماهيانه نبايد ورزش كنند. امروزه خلاف هر دوي اين موارد ثابت شده است.



اثرات ورزش روي قاعدگيزنان ورزشكار مستعد اختلالات قاعدگي از جمله تاخير در شروع آن، فقدان اوليه و ثانويه، افزايش فاصله بين دو سيكل قاعدگي و فقدان تخمك گذاري هستند. به عنوان مثال، فقدان قاعدگي در 3 تا 5 درصد كل جمعيت رخ مي دهد، اما در 15 تا 60 درصد زنان ورزشكار مشاهده مي شود كه از جمله علل آن، وزن پايين بدن، از دست دادن سريع وزن، شروع سريع ورزش هاي سنگين، تغذيه ناكافي در مقايسه با احتياج به انرژي و وجود استرس هاي فيزيكي و رواني است.

در صورت فقدان قاعدگي به مدت طولاني، خطر كاهش تراكم استخواني و ايجاد پوكي استخوان زودرس وجود دارد. به نظر مي رسد ساير اختلالات قاعدگي خانم ها هم در كاهش تراكم استخوان در درازمدت موثر باشند.

فقدان هورمون استروژن، لااقل به صورت تئوريك سبب بالا رفتن چربي هاي خون و ايجاد آترواسكلروز زودرس مي شود. پس درمان مناسب اختلالات قاعدگي اهميت به سزايي دارد.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

مدیریت زنان


مقدمه
برابري زن و مرد به اين معني نيست كه آن ها يكسان هستند. با قدرت گرفتن زنان در محيط كار اختلافات ميان زنان و مردان در بين كاركنان جوان و حتا مسن نيز بالا مي گيرد و ما متأسفانه بايد شاهد اين اختلافات در قسمت هاي مختلف سازمان باشيم. ازدفاتر تجاري گرفته تا كارخانه جات و ميادين جنگ، امروزه كه زنان در جلسات هيأت مديره سازمان هاي بزرگ نيز اظهار وجود مي نمايند و يا اين كه توانسته اند شركت ها و سازمان هاي خود را تأسيس نمايند و به عنوان مثال نرخ زنان صاحب شركت تا ميزان ۱۰۳ درصد افزايش يافته است در ده سال گذشته، اين تفاوت ها و اختلافات در بين گروه هاي مديريتي سازمان هاي بزرگ نيز پديدار شده است تحقيقات نشان مي دهد كه روش ها و متدهاي زنانه و مردانه در راهبري مي تواند مؤثر باشد يعني هر دو روش داراي تأثيركذاري خاص خود مي باشد، اما وقتي ما آن ها را
در كنار هم به مقايسه مي گذاريم متوجه مي شويم كه روش زنانه راهبري سازمان ها داراي امتيازات بيشتري است
[i]

ديدگاه زيست شناسي
تفاوت ميان دو جنس زن و مرد ريشه در دو عامل تغذيه و طبيعت دارد و فقط نمي توانيم بگوييم كه جامعه است كه مردان و زنان را شكل مي دهد بلكه عوامل زيست شناختي نيز در اين ميان داراي اهميت گسترده اي مي باشند. محققين تفاوت هاي فيزيولوژيكي متعددي را كشف نموده اند. در سيستم عصبي خانم ها و آقايان، به طور مثال مغز آقايان حدود ده



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

چگونه باهمسرمان یانامزدمان صحبت کنیم؟


يكي از لذت بخش ترين تجربيات زندگي مشترك اين است كه حرف مبهمي را بزنيد و بدانيد كه همسرتان دقيقاً منظور شما را مي فهمد.

توانايي در صحبت خودماني، ايماء و اشاره، نكته پراني و چشمك زدن و نظاير آن، نشانه ي نزديكي و صميميت است. گفت و گويي كه پايان خوش دارد نشانه صميميت است. طرفين مي دانند كه ديگري چه مي گويد و تدريجاً از اين كه مي توانند آزادانه حرف بزنند و منظور يكديگر را بفهمند لذت مي برند. اما در ازدواج هاي ناموفق ، لذت گفت و گو در فضاي شكايت ها و گله مندي هاي خشمگينانه و سوءتفاهم ها گم مي شود و جاي اشارات دلنشين ابروها و چشمك هاي خوشايند را نگاه هاي خيره و اشارات انتقادي و بهانه گيري ها و تهديدها پر مي كند. چه اتفاقي مي افتد؟ چرا صحبت هاي دلنشين از دست مي روند؟ مسئله اينجاست كه به مرور شيوه هاي متفاوت صحبت، منافع و چشم اندازهاي متفاوت و سوءتفاهم ها روي هم انباشته مي شوند و آهنگ دلپذير صحبت را تغيير مي دهند.

 




برخي از اشخاص نسبت به وضع ظاهر خود حساس هستند و بعضي ديگر به طرز صحبت خود با ساير اعضاي خانواده حساسيت دارند. اگر با همسر خود صحبت مي كنيد، از توهين، تهمت و سرزنش بپرهيزيد. از زدن برچسب مانند «شلخته»، «خودخواه» يا «بي ملاحظه»، «لجباز» و غيره خودداري كنيد.

زن و شوهر ممكن است هنگام صحبت علي رغم حُسن نيت به بيراهه بروند. به جاي صحبت نرم و ملايم ، با هم مشاجره كنند و چون يكي از آنها به قصد سبك كردن فضاي سنگين صحبت، به شوخي حرفي بزند، ديگري چنان واكنش نشان دهد كه انگار در شوخي هم قصد و شري در كار بوده است. در اين شرايط هر اقدامي براي تلطيف فضاي صحبت، نتيجه معكوس مي دهد.

هم صحبتي زن و شوهر با هم، براي رشد و بقاي احساس صميميت آنها نقش قطعي دارد. متأسفانه «بسياري از زوج ها» و شايد بتوان گفت «اغلب» آنها از مهارت هاي لازم براي گفت و گو با يكديگر برخوردار نيستند و بي آنكه بخواهند گرفتار سوءتفاهم و دلسردي و تكدر خاطر مي شوند.


در اين جا به چند نمونه از مسائل و مشكلاتي كه بر سر راه گفت و گوي مؤثر همسران وجود دارد اشاره مي كنيم:

1- مسئله: «نمي توانم با همسرم صادق باشم.»

2- مسئله: «نمي توانم خودم باشم» بسياري از اشخاص مدعي هستند كه نمي توانند با همسرشان راحت صحبت كنند، بايد احتياط كنند مبادا حرفي بزنند و همسرشان را ناراحت كنند. زني شكايت مي كند كه «وقتي به شوهرم حرفي مي زنم واكنش بسيار بدي نشان مي دهد. بايد مواظب باشم، بايد روي كلماتم فكر كنم.»

سؤال مي تواند آغازگر صحبت و ادامه آن ، و در نهايت اسباب توقف و ناتمام ماندن آن گردد. گاه يك سؤال دقيق و حساب شده مي تواند به گونه اي اعجاب انگيز همسر شما را به صحبت تشويق كند. اما يك پرسش نابهنگام، طعنه آميز يا بي تناسب مي تواند از ادامه صحبت جلوگيري كند


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 9 بهمن 1389برچسب:همسر, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کلیدقلب خانمها


 
مرداني که به دنبال يک زندگي آرام و با نشاط هستند ، مي بايست در ابتدا ويژگي هاي فطري همسرشان را بدانند تا بتوانند بر مبناي يک استراتژي مشخص، زندگي شيريني را براي خود و اعضاي خانواده بيافرينند.
مردان مي توانند با شناخت اين ويژگي ها، گام هاي بسيار بزرگي را در زندگي خانوادگي خود بردارند. با بررسي گذرايي در زندگي بسياري از مردان بزرگ، مي توان دريافت که نقش همسر و يا مادر آنان در موفقيت شان بسيار پررنگ بوده است.
از نکته هاي بسيار قابل توجه که «پرفسور حسابي» اين دانشمند بزرگ ايراني، بارها بر روي آن تاکيد کرده است، نقش دو زن در موفقيت شخصي، خانوادگي، اجتماعي و علمي او بوده است و اين دو زن، مادر و همسر مهربان و صبورش بوده اند.
در اين مقاله، سعي مي شود کليدهاي اصلي قلب زنان براي مرداني که علاقه مندند زندگي شيرين و بانشاطي داشته باشند ، مطرح گردد.
البته بايد توجه داشت که تنها با دانستن اين کليدها، کاري از پيش نمي رود بلکه بايد در خصوص تک تک موردها، اقدام مناسب و شايسته انجام داد و هر روز زندگي خويش را شيرين تر و جذاب تر نمود.
مردان علاقه مند به يک زندگي پويا و زيبا، مطمئن باشند با رعايت نکته هاي اين مقاله ، بي شک زندگي آنان دچار تغيير و تحول هاي مثبت خواهد شد:
1 کليد اول: توجه
خانم ها دوست دارند که همسرشان به آنان توجه نمايد و با اين اقدام به احساس خوب و آرامش بخشي دست مي يابند.
آنان دوست دارند اگر در خانه، کوچک ترين اقدامي را انجام دادند ، از جانب همسرشان مورد توجه قرار گيرد. به عنوان نمونه:
اگر آنان در دکوراسيون وسايل خانه، تغييري ايجاد کردند و يا لباس جديد و زيبايي پوشيدند، دوست دارند به سرعت، عکس العمل همسرشان را ببينند. مرداني که از شدت خستگي و يا عدم اطلاع، اقدام مناسبي انجام نمي دهند، به طور معمول، همسرشان بعد ازمدتي، دچار احساس بي توجهي و در بسياري از مواقع، افسردگي مي شود.
پس آقايان محترم از اين پس، يادشان باشد که با يک جمله ي بسيار ساده و دلنشين، مي توانند توجه خود را به همسرشان نشان دهند و او را نسبت به زندگي، دلگرم نمايند و ببينند اين توجه چه اثرهاي مثبتي در زندگي آنان ايجاد خواهد کرد.
ـ تمرين 2:


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: سه شنبه 5 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

کی بچه دارشویم؟



زنان در بين سنين 20 تا 24 سالگي بالاترين قابليت باروري را دارند و با افزايش سن احتمال بچه‌دار شدن آنها كاهش مي‌يابد و احتمال ناباروري بيشتر مي‌شود .

سن ازدواج، نه تنها در ايران بلكه در بسياري از جوامع در سراسر دنيا افزايش يافته است. آمارها نشان مي‌دهد، از سال 1980، تعداد زناني كه در 30 سالگي اقدام به بچه‌دار شدن مي‌كنند، بيش از گذشته افزايش يافته است، در حالي كه تعداد زناني كه پيش از 30 سالگي بچه‌دار مي‌شوند، بسيار كم شده است.

عوامل زيادي در زندگي زوجين منجر شده است كه تمايل به بچه‌دار شدن براي آنها اهميت كمتري داشته باشد. همان‌طور كه گفتيم ادامه تحصيل، بهبود وضعيت اقتصادي و جايگاه اجتماعي و تلاش براي داشتن شغل مناسب از عواملي است كه موجب شده زوجين، بچه‌دار شدن را جزء اولويت‌هاي بعدي خود قرار دهند.

در دسترس بودن وسايل پيشگيري از بارداري و تاثيرات گسترده و طولاني آنها و افزايش آگاهي و اطلاعات زوجين از اين وسايل، از عوامل موثر بر دير بچه‌دار شدن آنهاست.

سن و بارداري

به تاخير انداختن بارداري، تا زماني كه خانواده به بهترين شرايط از نظر اجتماعي و اقتصادي و ... برسد، مي‌تواند روي باروري زن و مرد تاثير بگذارد و باروري را با مشكل مواجه كند.

افزايش سن، قابليت باروري را در زنان بيش از مردان تحت تاثير قرار مي‌دهد طوري كه زنان سريع‌تر از مردان قدرت بچه‌دار شدن را از دست مي‌دهند. زنان در بين سنين 20 تا 24 سالگي بالاترين قابليت باروري را دارند و با افزايش سن احتمال بچه‌دار شدن آنها كاهش مي‌يابد و احتمال ناباروري بيشتر مي‌شود. قدرت باروري در مردان، ديرتر از زنان از بين مي‌رود.

مردان قادرند مدت زمان بيشتري نسبت به زنان، قابليت باروري خود را حفظ كنند.


بسياري از زوجين،a يعني تقريبا 92 درصد آنها در صورتي كه از وسايل پيشگيري از بارداري استفاده نكنند و به طور منظم در روزهاي معيني از چرخه قاعدگي زن، روابط جنسي داشته باشند، تا 2 سال بعد از ازدواج باردار خواهند شد. روابط جنسي در روزهاي معيني از يك چرخه كه معمولا در روزهاي قبل از تخمك‌گذاري است، شانس باروري را افزايش مي‌دهد. تقريبا 8 درصد زوجين، بعد از 2 سال اول بارداري بچه دار نمي‌شوند. در صورتي كه زني بالاي 35 سال ازدواج كند و يك سال ديگر هم از بارداري جلوگيري كند، -شانس بچه‌دار شدن او كاهش مي‌يابد. بنابراين در صورتي كه سن شما بالاي 35 سال است، بهتر است بيشتر به بچه‌دار شدن فكر كنيد؛ چون بسيار مهم است كه ناباروري زودتر تشخيص داده و سريع‌تر درمان بشود. بسياري از پزشكان قبل از اقدام براي درمان ناباروري به زوجين توصيه مي‌كنند، حداقل يك سال از وسايل پيشگيري استفاده نكنند. البته اين توصيه براي زوجين زير 35 سال است اما اين پزشكان توصيه مي‌كنند در صورتي كه بالاي 35 سال داريد و در بارداري با مشكلي مواجه‌ايد، بايد سريع‌تر ‌دنبال درمان باشيد.


چرا قدرت باروري به سرعت كاهش مي‌يابد؟

به محض اينكه سن زنان افزايش مي‌يابد، عوامل زيادي روي باروري تاثير مي‌گذارند و بارداري را با مشكل مواجهه مي‌كند. در مجموع، وقتي سن ما افزايش مي‌يابد، سلامت عمومي ما نيز كاهش مي‌يابد. بيماري‌هاي موجود ممكن است بدتر شده، يا خداي ناخواسته بيماري جديدي گريبانگير ما ‌شود. وقتي پا به سن مي‌گذاريم قدرت باروري ما تحت تاثيرعواملي قرار مي‌گيرد.

اين عوامل شامل:

)1 اختلا‌ل در تخمك‌گذاري: عملكرد فوليكول‌ها در تخمدان‌ها دچار مشكل مي‌شود. با افزايش سن، تعداد تخمك‌هاي تازه و با قابليت باروري كم مي‌شود و تخمك‌ها بسيار سريع‌تر از قبل رها مي‌شوند.


ادامه مطلب
نويسنده: نجمه تاريخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:نازی ,عزیزی, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیدامیدوارم ساعاتی روکه دراینجامیگذرانیدبراتون مفیدباشه ونهایت استفاده روببرید خداي مهر و عشق !... شکيبايي را خوب به من آموختي ! و اکنون اين منم که فرياد ميزنم ! هر چه از تو ميرسد نيکوست ! و تويي که در هر حال ناب ترين ها و بهترين ها را به من هديه ميدهي . دستم را بگير و مگذار خطا کنم مهربانا. خداي من ! تو را سپاس براي هر آنچه که به من عطا کردي.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to dearkissme.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com